Csúcson marad?
Csúcson marad?

Csúcson marad?

Csúcson marad?

Csúcson marad?
Prototípusokkal tesztelték a vezetőket érő stresszt 500 km-es autópályás úton. Az új S-ben kevesebbet vert a próbára felkért vezetők szíve, mint a konkurensekben
1951-ben a W 187-tel indult az S-osztály története, de csak az 1972-es W 116 sorozat viselte először az S-osztály nevet. A név a Sonderklasse (különleges osztály) szóból ered
Valószínűleg aktív és passzív biztonságban, továbbá gyalogosvédelemben is a csúcsot képviseli a W 221 kódjelű új S-osztály
13 centivel hosszabb az alapmodellnél az L jelű nyújtott kivitel. Felára 1,5 és 2,1 millió forint között mozog
Csúcson marad? 50
/Mercedes/S2006_gyari/Bemutao//s_class_toresteszt.jpg
Csúcson marad? 52
Csúcson marad? 53
Csúcson marad? 54
Csúcson marad? 55
Csúcson marad? 56
Csúcson marad? 57
Csúcson marad? 58
Csúcson marad? 59
Csúcson marad? 60
Csúcson marad? 61
Csúcson marad? 62
Csúcson marad? 63
Csúcson marad? 64
Csúcson marad? 65
Csúcson marad? 66
Csúcson marad? 67
Csúcson marad? 68
Csúcson marad? 69
Csúcson marad? 70
Csúcson marad? 71
Csúcson marad? 72
Csúcson marad? 73
Csúcson marad? 74
Csúcson marad? 75
Csúcson marad? 76
Csúcson marad? 77
Csúcson marad? 78
Csúcson marad? 79
Csúcson marad? 80
Csúcson marad? 81
Csúcson marad? 82
Csúcson marad? 83
Csúcson marad? 84
Csúcson marad? 85
Csúcson marad? 86
Fotó megosztása:

Kevés olyan jelzés létezik a világon, amit a legtöbb ember Japántól Burkina Faso-ig, Lappföldtől a Tűzföldig megért. A mindenhol gyorsan dekódolt üzenetek egyike, hogy akinek S-osztálya van, az befutott ember.

Egy S-osztályban nem kell semmit megmagyarázni: jól megy az üzlet és nem vagyok izgága. Autóban a klasszikus értékekre utazom, nem kell nekem feltűnő 7-es BMW, sportosított Audi A8 és nem vagyok fogékony a Jaguar XJ különlegességére, a Lexus LS 430 unalmas tökéletességére.

Németországban például az S-osztálynak nincs is televíziós kampánya. Ehelyett a korábbi S-osztály tulajdonosokat elegáns modellautókkal lepik meg az új változatról és a célközönség által olvasott lapokban hirdetnek.

A csomagtérfedél a Maybach luxusgőzössel, a forma oldalról a Mercedes CLS kupéval mutat hasonlóságot. Alapmodellként az S-osztály 3,3 centivel hosszabb az elődnél és hét centivel nagyobb a tengelytávja. A szélesség 1,6, a magasság 2,9 centit gyarapodott. Rövid tengelytávval az S Mercedes 7,6 centivel lóg túl az öt méteres határon.

A növekedéssel jól járnak az utasok, mert a W 220-as kódjelű előd térkínálata nem volt nagyságrendekkel jobb az E-osztálynál. A modellváltással részben helyreálltak az erőviszonyok, a csomagtér egyenesen 560 literre nőtt.

Zavartalan terpeszkedésre alkalmasabb a 13 centivel hosszabb nyújtott változat, amely az első körben kapható mindkét motorral rendelhető. Bevezetéskor a 3,5 literes S 350 és az 5461 köbcentis, 530 Nm-es nyomatékú S 500-ból áll a kínálat.

[bekkep]A 272 lóerős V6-os és az új fejlesztésű, 388 lóerős V8-as motor mellé jövő év elején megérkezik a 12 hengeres csúcsmodell és a 235 lóerős S 320 CDI turbódízel 540 Nm-es maximális nyomatékkal.

Már a 388 lóerős S 500 is durván gyorsul (0-100: 5,4s), de a 12 hengeres modell már végképp a csúcsok csúcsa. A két turbónak köszönhetően 517 lóerő és 830 Nm áll készen arra, hogy a Sonderklasse rakétaként 4,6 másodperc alatt százra gyorsuljon.

Kézi váltót nem is választhatunk a négyféle motorhoz, mindegyikhez a hétfokozatú 7G Tronic automata jár. A fokozatválasztó kar felkapaszkodott a kormány mögé, a fokozatok a kormányról gombnyomással is kapcsolhatók.

[bekkep]Az ülések közötti fokozatválasztó karhoz hasonlóan a lábbal működtethető rögzítőfék is a múlté. Az elektronikus kézifék gombnyomásra rögzít és elindulásnál automatikusan kiold.

Ebben a kategóriában elsősorban a presztízs, az arculat és talán a kényelem dönt, erős motorja, jó futóműve, biztonságos karosszériája minden konkurensnek van. A kényelem földöntúlinak ígérkezik, az S-osztályban külön beállítható az ülésmasszírozás módja és az ülés keménysége a 16 irányba motorosan állítható ülésekben.

Az összes vívmány azt szolgálja, hogy hosszú utakon a lehető legkisebb terhelés érje a vezetőt. A Mercedes 500 kilométeres autópályás tesztjei során a próbára felkért 20 vezetőnek percenként átlagosan 5-tel kevesebbet vert a szíve, mint a konkurens luxusautókban.

Bluetec és Direct – Hibrid Mercedes módra

[bekkep]Frankfurtban a Mercedes mindjárt kétféle hibridhajtású S-osztállyal demonstrálta, hogy nemcsak a Toyota ért a belső égésű és a villanymotor összepárosításához. A legtakarékosabb alternatíva elvileg a dízelmotoros hibrid volna, de erre a Toyota mindig felemlegeti a dízelek magas nitrogén-oxid kibocsátását és ezzel kapcsolatos környezetvédelmi aggályait.

A Bluetec Hybrid nevű tanulmányban az új V6-os, háromliteres dízelmotort társították a villanymotorhoz. A vizeletszerű adalékkal a Selective Catalitic Reduction eljárásban 80 százalékkal csökkenthető a nitrogén-oxid kibocsátás. Ezt részecskeszűrővel és oxidációs katalizátorral kiegészítve a legkényesebb körökben is szalonképessé válik a dízel-elektromos hibridautó. A Direct Hybrid koncepcióautó motorterében a közvetlen benzinbefecskendezésre átállított V6-os benzinmotor található az S 350-ből.

Mindkét belső égésű motort a hajtásláncba integrált, csupán 6 kW teljesítményű villanymotor egészíti ki, amely lassításnál áramot táplál vissza a rendszerbe. Az S 320 Bluetec Hybrid az összesen 243 lóerővel és 575 Nm nyomatékkal 7,2 másodperc alatt gyorsul százra. átlagfogyasztása 7,7 L/100 km. A benzines hibridtanulmány adatai: 300 lóerő, 395 Nm, 7,5 másodperces gyorsulás és 8,3 L/100 km átlagfogyasztás. Az előző S 350-nél a Direct Hybrid 25 százalékkal kevesebbet fogyaszt. A tanulmányautók végsebessége egyaránt 250 km/h, amennyi az összes széria új S-osztályé a S 320 CDI-től az S 600-ig.


[bekkep]Belül a széles középkonzol formáján kívül a nyomó-forgató kapcsolóval működtethető menüvezérlés is a 7-es BMW-t idézi, amivel a Mercedes is a műszerfali gombtengert szeretné elkerülni. Majd kiderül, mennyire fekszik a konzervatív vevőkör ízlésének a BMW mintára, de állítólag használhatóbban megoldott eligazodás a COMAND rendszerben.

Itt állítható be az alapfunkciókon kívül a klimatizálás is. Választhatunk, hogy diszkrét légfüggönyként érkezzen-e a levegő, vagy a testre is hideget fújjon a klíma, amit állítólag az amerikaiak szeretnek. A fejre és a lábtérbe fújt levegő hőmérsékletét egymástól függetlenül szabályozhatjuk.

A belső teret meghatározó hangulatvilágítás is kedvünkre alakítható a menürendszerben. A rejtett fényforrások varázslatos klubhangulatot teremtenek a belső térben.

[bekkep]Veszély esetén az andalító fotelek háttámláját meredekre állítja a PRE-SAFE rendszer, megtölti levegővel a multikontúr-ülés kanyarban ki-bekapcsoló oldaltámaszait, szorosra húzza az öveket, bezárja az ablakokat és a tolótetőt.

Ezt már az előd is tudta, de a távolságtartó radarral az autó még előrelátóbban felkészülhet a biztonsági intézkedések megtételére.

Merthogy a Mercedes hagyományok jegyében az új S-osztályhoz is van minden, ami gut und teuer, persze felárért. Van gyári páncélozás S-Guard néven és infravörös fénytechnikával dolgozó éjjellátó berendezés.

[bekkep]Amit sebességmérőnek néznék, az nem más, mint egy újabb képernyő. Ezen a felületen látható az éjjellátó berendezés képe is, ha kiegészítettük vele az amúgy sem fapados S-osztályt.

A továbbfejlesztett Airmatic légrugózásért nem kérnek felárat, a rugózás sportos vagy kényelmes üzemmódban használható. Sport állásban 2 centit csökken a hasmagasság, amit 120 km/órás sebességtől kényelemre hangolva is meglép a vezérlés. A futómű a karosszériadőlést csökkentő Active Body Controllal extrázható.

Ha beruházunk rá, a Distronic távolságtartó radar akár meg is állítja az autót. Az S-osztály a 0 és 200 km/óra között működő berendezéssel gyorsít-lassít attól függően, hogy szabad-e az út. Dugóban már csak arra kell figyelnünk, hogy ki ne ugorjunk a magától araszoló autóból egy fokhagymás lángosért.

[bekkep]A radar akkor is jól jön, ha vészfékezésre kényszerülünk. A berendezés az autó előtti területet pásztázva felismeri, hogy a fékre lépő vezető milyen akadályt észlelt és ehhez igazodva építi fel a féknyomást. Az E-osztályra sok bajt hozó SBC fékrendszert a Mercedes nem kockáztatta meg az S-ben. Vészfékezésnél a féklámpák villogással figyelmeztetik a mögöttünk jövőket a hirtelen lassulásra.

Itthon az S-osztály 22,1 millió forinttól kapható a 272 lóerős 350-es változatban. Ez az ár elméleti, mivel senki nem vesz alapáras luxusautót. Akinek van 21 milliója egy S 350-re, annak van rá még néhány milliója, hogy kedvére alakítsa az autó felszereltségét.

Hízott bankbetétünket a hosszított tengelytáv az S 500 esetében 1,5, S 350-t rendelve 2,1 millió forinttal csapolja meg. Az S 500 gazdagabb alapfelszereltsége miatt kisebb a felár a hosszított kivitelért, így már 28,7 millió forintért miénk lehet az S 500 L, mint a világ egyik legjobb autója.