Elkészült az Ac Schnitzer új 3-asa 1

Elkészült az Ac Schnitzer új 3-asa

Ahogy az lenni szokott a gyári értékesítéssel szinte egy időben már az Ac Schnitzer kiegészítői is bevetésre készen vannak. Szinte a teljes csomag a vevők rendelkezésére áll a felniktől kezdve, a szárnyakon át a motortuningig.

Kezdjük talán ez utóbbival, hiszen ez alapozza meg az autó sportosságát, hiszen teljesítmény nélkül vajmi keveset ér egy sportos kocsi. Demoautójuk alapjául egy 2.0 literes turbódízel motorral szerelt változatot választottak, hiszen Németországban ez lesz a húzómodell.

163 lóerőt illetve 340 newtonmétert tudott a motor eredeti állapotában, ám ez hamar megváltozott. A motorspecialistáknak ugyanis az új sportkipufogóval és az áthangolt motorvezérléssel további 37 lóerővel gazdagították a ménest.

Egyelőre azt nem árulták el, hogy a 200 lóerős teljesítmény mellé, mekkora nyomaték társul, de várhatóan 370-380 newtonméter csavarja majd a főtengelyt. Mindezzel körülbelül 7,8 másodperces gyorsulásra lesz képes 0-tól 100-ig, végsebessége pedig 230 km/h felett lesz.

Jelenleg már a teszteket végzik az új autóhoz kifejlesztett új lengéscsillapítókkal és rugókkal, ám addig is lehetőség van a gyári lengéscsillapítókkal használható ültetőrugók beszerelésére. Ezekkel 30 milliméterrel kerül alacsonyabbra a karosszéria, és a feszesebb lesz a felfüggesztés, amivel javul az autó stabilitása.

Minderre még egy lapáttal rátesznek a felnik és gumik, amikből 17-19 colos méretekben többféle kivételben lehet rendelni. A Schnitzer legnagyobb ajánlatában elől 225/35-ös, hátul 255/30-as gumik szerepelnek.

Látványáért Chris Bangle alkotása sem megy a szomszédba, de a német tuningcég elemei még hangsúlyosabbá teszik az éleket és a formákat, és alacsonyabbnak láttatják az autót. Mindemellett a spoilereknek ezúttal valóban aerodinamikai szerepe van, hiszen a nagyobb végsebesség mellett is stabillá teszik az autót.

Ebben a “munkában” új első spoiler, egyedi hátsó szárny és diffuzor kap szerepet. Az ütős látványért viszont az egyedi küszöbök, a sport tükrök és az “üvegspoiler” is felel.

Az utastérben az alumíniumé lett a főszerep, amiből jutott az új sportkormányra, a váltókarra, a kézifékkarra, a pedálokra, az ajtókra és a műszerfalra is. De ebből készítettek új gombot az i-Drive kezeléséhez is.