Fantasztikus világrekord a Sportec-től 1

Fantasztikus világrekord a Sportec-től

Március 10-én helyi idő szerint 15 óra 24 perckor Papenburgban a svájci tuningcég, a Sportec által felkészített Cayenne új sebességi világrekordot állított fel. Korábban a leggyorsabb szabadidőautó hivatalosan 282 km/h-val száguldott, ami igazán kiváló eredmény, ha figyelembe vesszük ezeknek az autóknak a formáját és tömegét.

A Techart Magnum elvileg 292 km/h-val képes száguldani, de ezt hivatalosan nem mérték még meg. Mindegy azonban, hogy melyik értéket vesszük figyelembe a Sportec SP600M mindkettőt simán lepipálja.

Ez az autó ugyanis 308,435 km/h-val száguldott a német tesztpályán. Mindehhez pedig 13 hónapos munkára volt szükség. Az alap Cayenne turbó motorját átdolgozták, sportvezérműtengelyek, speciális légtömegmérő, új kipufogóleömlő, fémkatalizátoros sportkipufogórendszer, sportlégszűrő, speciális befecskendező rendszer és két új turbó került a motortérbe.

Miután a komputer specialisták is végeztek az elektronikával a motor 250 lóerővel lett erősebb, azaz 700 lóerőt tudott. A 4,5 literes V8-as blokk legnagyobb nyomatéka 850 newtonméterre nőtt, ami 230-al több mint előtte.

Ezzel az erőforrással a 2,5 tonnás SUV képes 4,2 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni. Ahhoz azonban, hogy az autó képes legyen 300 km/h felett száguldani a karosszériát is át kellett alakítani, de fontos feladat hárult a Toyo-ra is, aki a gumikat szállította.

Elöl és hátul spoilereket szereltek a lökhárítók alá, hogy csökkentsék a kocsi alá kerülő levegő mennyiségét. A legfontosabb elem azonban a hátsó ablakra szerelt hatalmas spoiler, ami segíti a levegő egyenletes, örvénymentes leválását.

A Toyo legújabb fejlesztésű Proxes S/T abroncsai kerültek az autóra 295/30 R22 méretben, amelyeket speciálisan nagysebességű száguldáshoz terveztek. Ezeket a Sportec egyedi kivitelű Forma-1-es technikával készülő felnijeire szerelik, amelyek méretük ellenére egyenként mindössze 14,8 kilogrammosak.