Nismo Skyline GT-R Z-Tune – Megvalósult tanulmány 1

Nismo Skyline GT-R Z-Tune - Megvalósult tanulmány

Különleges Skyline-t készített a Nissanok átalakítására szakosodott tuningcég a Nismo. 2000-ben már elkészítették a Nismo R34GT-R Z-tune-t, ami a most bemutatott autó prototípusa volt. Abban az autóban 600 lóerős motort alkalmaztak, melyet később a Nürburgringen versenykörülmények között is használtak.

A 2003-as 24-órás futamon az autó győzött a kategóriájában, és az abszolút ötödik helyen ért célba. Idén év elején a Nismo a 20. születésnapja alkalmából bemutatta a szériaérett Z-tune-t, amelyből éppen ezért mindössze 20 darabot készítenek.

Bár az autó nagyban hasonlít sorozatgyártású társaihoz, azokkal köszönő viszonyban sincs, ugyanis a Nismo minden modellt kézzel épít.

Továbbra is soros hathengeres motor van az autó orrában és maradt a turbófeltöltés is, ezeken kívül azonban szinte mindent kicseréltek. Az új főtengely 4 milliméterrel hosszabb löketet biztosít, a felfúrt hengerekbe, pedig kovácsolt dugattyúk és kikönnyített speciális hajtókarok kerültek. A motor így már nem 2,6, hanem 2,8 literes. A vezérlésről egyedi vezérműtengelyek és vezérlőprogram gondoskodik.

Átalakították a hengerfejet a mérnökök és két hatalmas elsősorban versenysportban használatos IHI turbót építettek be. A mennydörgésszerű hangzásról új sportkipufogó rendszer gondoskodik. A leömlő rozsdamentes acélból, míg a hátsó dob titánból készült. Lecserélték az autó teljes hűtőrendszerét, új a vízhűtő és a töltőlevegő-hűtő is, valamint beépítettek egy olajhűtőt a motorolaj kenésének biztosításáért.

A drasztikus beavatkozásnak meg is lett az eredménye, majdnem sikerült megduplázni a teljesítményt, az eredeti 276 lóerő helyett 500 lóerőt tud a motor. Ami természetesen továbbra is mind a négy kereket hajtja, akár csak az 540 newtonméteres forgatónyomaték. Az erőátvitelben új duplatárcsák kuplung kapott helyet, amit 600 lóerőre illetve 590 newtonméterre méreteztek.

Hasonlóan a motorhoz a futómű is a versenypályáról érkezett, ezt a Sachs szállította. Állítható a lengéscsillapítók keménysége és az autó magassága is. Nem kevésbé profi a fékrendszer sem, ebben elöl Brembo hatdugattyús féknyergeket és 365 milliméteres tárcsákat, hátul Kiryu 355-ös tárcsákat és négydugattyús nyerget alkalmaztak. Ezzel a rendszerrel 1,6 G-s lassulást képes produkálni a kocsi.

Ehhez perszer szükség van a különböző, a vevő igényeinek megfelelő Bridgestone Potenza 265/35R18-as méretű abroncsokra is. Ezeket a GT500-as versenyautón is használt versenyfelnikre szerelik.

Külsőleg komplett új az autó, a cél a nagyobb leszorítóerő elérése és stabilabb száguldás volt. Egyedi lökhárítót, első spoilert, motorháztetőt, küszöböket, hátsó szárnyat, lökhárítót és diffúzort szereltek a GT-R-re. Az összes elem szénszálas anyagból készült a súlycsökkentés érdekében.

Belül piros fekete színben mutatkozik az autó, az üléseket bőrrel borították, a középső piros részek, ahogy a kormányon is Alcantarából vannak. A műszerfal órái fehér számlapot kaptak, a kilométerórát 320-ig kalibrálták és új légzsákos sportkormányt is beszereltek. A középkonzol kijelzője köridők mérésére is alkalmas.