A Volvo nemcsak autóiban alkalmazza egyre nagyobb mértékben a nagy számítókapacitású platformokat, de az azokon futtatott biztonsági vezérlőszoftvereket is ultramodern technológiák segítségével fejleszti.
A legutóbbi ilyen módszer a mesterséges intelligencián alapuló gaussi splatting, amelynek tudomásunk szerint nincs szabatos magyar fordítása: a lényeg, hogy a számítógép rendkívül nagy mennyiségű adatpontból épít fel „térbeli” alakzatokat, méghozzá bárhol és bárhogyan.



Egy utcaképbe belehelyezhetnek mozgó autókat, gyalogosokat, és ezek nem „rajta” lesznek a képen, hanem „benne”, azaz a számítógép ténylegesen elkerülendő akadályként, megoldandó feladatként értelmezi azokat.
Így gyakorlatilag végtelen számú „videófelvétel” készíthető kritikus forgalmi helyzetekről, amelyek alapján a biztonsági rendszereket irányító szoftverek megtanulhatják, hogy hogyan kell reagálni.
Az alábbi videón például az eredeti, valódi felvétel után manipulált valóságokat láthatunk: áttér a sávunkba egy autó, illetve fékezésre vagy kikerülő manőverre kényszerít egy jármű.
A Volvo szerint a technológiával hónapok helyett napok alatt érhetők el egyes eredmények, de nemcsak gyorsabb, hanem alaposabb is lesz a felkészítés – ahogy a Volvo globális szoftverfejlesztő tevékenységeiért felelős igazgatója, Alwin Bakkenes fogalmazott, autóik már azelőtt felkészülnek a helyzetekre, hogy azok megtörténtek volna.
És hogy a Volvo hogyan képzeli az autózás holnapját? Alább elolvashatod…