A világ vezető villanyautó-gyártó cégeinél szerzett tapasztalatot az a három autóipari szakember, akik megalapították a Longbow nevű brit manufaktúrát. A név arra a hosszúíjra utal, ami köztudomásúlag a britek félelmetes fegyvere volt a XIV‒XVI. évszázadban.
A Longbow most mutatta be két első típusát, egy Speedstert és egy Roadstert, a világ első pihekönnyű elektromos járműveit (Featherweight Electric Vehicle, FEV).
Nem túlzás a jelző: a Roadster (ami valójában kupé) menetkész tömege mindössze 995 kilogramm, a nyitott Speedster pedig ennél is könnyebb egy teljes mázsával. A villanymotor(ok)ról és az akkumulátorról egyelőre nincsenek információink, ám egyéb adatok fényében ez nem is olyan fontos: a 3,6 másodperces (Speedster: 3,5 mp) gyorsulás nulláról százra, illetve a 450 kilométeres WLTP-hatótávolság azt jelenti, hogy a mindennapokban és a versenypályán egyaránt örömteli lehet a Longbow ikrek vezetése.
Mindkét karosszériaváltozatból 150-150 darab készül, teljes egészében kézi munkával. A Speedster szűk 85, a Roadster majdnem 65 ezer angol fontba kerül – ez forintban 40, illetve 31 millió forintot jelent.
A tömegcsökkentés és a szilárd karosszéria érdekében egyedi fejlesztésű alumíniumvázat alkalmaznak a modellek – egyelőre erről sem állnak rendelkezésre részletek.