Több mint 45 év után is töretlen a Mercedes-Benz G-osztály népszerűsége. Annyira, hogy a stuttgarti márka kisebb – és minden bizonnyal megfizethetőbb – változatot is gyárt belőle, vette észre a Motor1.com. Az úgynevezett „kis G” bevezetéséről már nem először hallunk: először 2023-ban, a müncheni IAA kiállításon beszélt róla Ola Källenius, a cég vezérigazgatója.
Akkori sajtóhírek arról számoltak be, hogy a kisméretű G-osztály szinte rokoni kapcsolatban áll majd az új, méghozzá a következő hónapban bemutatkozó CLA-val. További részleteket egyelőre nem árultak el, így mindössze annyi bizonyos, hogy az új „g” a modellpiramis legalsó szintjén helyezkedik el. Nem kizárt, hogy csak elektromos hajtással dobják piacra, ami mellett később egy 1,5 literes, négyhengeres benzinmotoron alapuló hibridhajtású változat jelenhet meg.
Az oroszok már megcsinálták
…igaz, nem úgy, ugyanis egy moszkvai kereskedésben értékesített játékautóról van szó. Önmagában az is megdöbbentő, mennyire élethűen sikerült a gyerekek számára készített G-osztály – aminek a sebességét 60-ról 40, de akár 20 km/órára is lehet korlátozni –, de igazán csak az árától dobhatunk egy hátast. A célközönséget egyértelműen a tehetősebb szülőkre lőtték be, mivel 11 millió rubelt kérnek el érte, ami a mostani árfolyamon már alulról karcolja a 45 millió forintot.
Sok víz fog még lefolyni a Dunán, mire körvonalazódnak a „kis G”-vel kapcsolatos elképzelések. Mint az a Vezess korábbi cikkéből is kiderült, sűrű időszaknak néz elébe a Mercedes, 2027-ig ugyanis számos újdonságot fog bemutatni, amik között akadhat olyan, amit Kecskeméten fognak gyártani: