2027-ig bezárólag több tucat modellújdonságot – vadonatúj és frissített típusok – vezet be a Mercedes-Benz.
Az új generációs CLA-ról már sokszor esett szó, de három további típus is jön tisztán elektromos hajtáslánccal: a GLC, a C-osztály és az E-osztály egyaránt az emissziómentes vonalat erősíti majd. A cég várakozásai szerint 2027-re 30 százalék fölé emelkedik az akkumulátoros elektromos modellek részaránya a modellpalettájukon.
A CLA vezeti be a szoftveralapú jármű-technológiát a Mercedesnél. Az autó vadonatúj, mesterséges intelligencián alapuló operációs rendszert kap, ami régiók szerint eltérő tartalmat nyújt.
Szintén a CLA kapja meg először (igaz, Európában majd csak később) a navigációs rendszerrel összehangolt 2++ szintű önvezető technológiát, miközben más típusoknál a 3. szintű önvezetés felső sebességhatárát 2030-ra 130 km/órára szeretné emelni a cég (jelenleg 90 km/óra).
Ez a rengeteg fejlesztés értelemszerűen irgalmatlan költségekkel járt, ezért a Mercedes igyekszik csökkenteni működési költségeit. 2027-re 10 százalékot szeretnének lefaragni a gyártási költségekből. Emiatt számos gyártólétesítményt feladott a cég (de Németországban nem zárnak be üzemet), globálisan a jelenlegi 2,5-ről 2,0-2,2 millió köré csökkentenék az éves termelési szintet.
A spórolás nyertese lehet Magyarország, ahol a hazai üzemeknél 70%-kal olcsóbban termel a Mercedes-Benz. Ezért Kecskeméten növelik a gyártási kapacitást, és egy új modellt is felvesznek a portfólióba.
Hogy ez melyik lesz, arról egyelőre nem nyilatkozott a Mercedes. Eddig három típus (az EQB, a CLA és az A-osztály) készült itt, az új generációs CLA-t elviszik tőlünk Rastattba. Mi azt tartanánk logikusnak, ha onnan átkerülne Kecskemétre az A-osztály ottani kapacitása, és mellé a rokonmodell B-osztályt is felvennénk a Mercedes magyarországi gyártási programjába. Ez azonban csak a mi meglátásunk, a valóság erre még sokféleképpen rácáfolhat.