A konszern tavalyi értékesítési árbevétele 4,5 százalékkal volt alacsonyabb az előző évinél. A kamat- és adófizetés előtti működési eredmény (EBIT) majdnem harmadával, 30,8 százalékkal maradt el az előző évitől, 13,6 milliárd euró (5470 milliárd forint) lett.
Németországban a Mercedes-Benz értékesítési árbevétele 11,9, Kínában 8,5 százalékkal csökkent tavaly. Az európai piacon 3,8 százalékkal volt alacsonyabb a bevétel az előző évinél. A Mercedes-Benz 1,983 millió autót értékesített 2024-ben, három százalékkal kevesebbet az előző évinél. Teljesen elektromos autót (BEV) 185 ezret adott el tavaly a Mercedes-Benz, 23,1 százalékkal kevesebbet az előző évinél.
Az autógyártó idén még alacsonyabb nyereségre számít: a személyautó-üzletág kamat- és adófizetés előtti, különleges hatásoktól megtisztított árrése 2025-ben várhatóan csak az eladások hat-nyolc százaléka lesz. Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója ezt a továbbra is kihívásokkal terhelt üzleti környezettel indokolta. A csoport idei eladásai valószínűleg kissé elmaradnak az előző évi szinttől. A kamatok és adók előtti csoportszintű eredmény várhatóan jelentősen csökken.
Nemrég kiszivárogtak a Mercedes-Benz költségcsökkentési tervei is:

