A Ferrari egyik erényének tartják, hogy mindig is kitartott a hagyományai mellett, akkor is, ha ez időnként egyesek szemszögéből nézve radikális intézkedéseket kívánt meg – elég csak a hamisítványok üldöztetésére gondolni.
Annak érdekében, hogy megvédje a márka imázsát, a maranellói gyártó újabb szigorú lépésre szánta el magát. Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója a Telegraph hasábjain arról beszélt, hogy a jövőben korlátozni fogják a gazdag ügyfelek extrém kívánságait, így a színpalettát is leszűkítik. A cél nem titkoltan az, hogy elejét vegyék a harsány színvilágú, illetve a fóliázott autókra érkező megrendeléseknek.
„A szervezeten belül azon gondolkodtunk, hogy előre meghatározzuk a színkombinációkat. Oda kell figyelnünk arra, hogy megvédjük a márka értékeit és identitását. Ami biztos, hogy nem fogunk furcsa autókat gyártani” – jelentette ki.

Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója (Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images)
Volt időszak a Ferrari történetében, igaz, évtizedekkel ezelőtt, amikor minden autójuk Rosso Corsa-színben, azaz a klasszikus versenypiros-árnyalatban hagyta el a gyártósorát. Ezzel szemben manapság már csak évi 40 autót fújnak erre a színre, viszont vannak színek, amik a mai napig tiltólistán vannak, mint például a rózsaszín.
Bár a Ferrarinál megválogatják az ügyfelet, és igyekeznek minden autót felügyelni, van, hogy a szigorú kontroll ellenére megjelenik egy-két rendhagyó példány az utakon. A közelmúltban egy kanadai lemezlovas, a Deadmau5 művésznevet használó Joel Zimmerman verte ki a biztosítékot, akinek a 458 Italiáján egy űrben repülő rajzfilmmacska jelent meg, egy szivárvánnyal a háttérben.
フェラーリならぬpurrari くん
— しん◎🎠🇮🇹🇬🇧 (@shinmaru278) May 25, 2024
ちゃんの猫のロゴになってるw pic.twitter.com/Cc61Isizq6
Mindazonáltal továbbra is lesz lehetőség az autók személyre szabására, hiszen a Ferrari tavalyi árbevételének ötödét ez adta, de az extravagáns kéréseknek a továbbiakban nem fognak utat engedni – aki ezt mégsem tartja tiszteletben, azt kockáztatja, hogy a jövőben nem vásárolhat újonnan Ferrarit.
Tavaly ráadásul olyan jó évet zárt a Ferrari, hogy anyagilag is megengedheti magának, hogy nemet mondjon az extrém kérésekre. A várólista így is hosszú: