Európa egyes országaiban már rendelhető az Opel Grandland PHEV: az STLA Medium platformra épülő, középkategóriás szabadidőjármű, amely 195 lóerős rendszerteljesítményt, 350 Nm maximális kombinált forgatónyomatékot és 87 kilométeres szabványos (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot biztosít.

Ezen felül további 820 kilométert tud megtenni full hibrid üzemben, ami 897 kilométeres teljes elméleti hatótávolságot és (az 53 literes tank ismeretében) 5,9 liter/100 km átlagfogyasztást jelent.

Az Opel mérnökei úgy gondolták, ennél több van a technológiában, ezért saját tesztet szerveztek, méghozzá közúton, a fogyasztásnak nem kedvező téli abroncsokkal, 11 °C külső hőmérséklet mellett.

380 kilométert ment árammal az Opel hibridje 11

Rüsselsheim és Frankfurt környékén, autópályán és országúton, valamint városi csúcsforgalomban vezették az autót, bár a 80 km/óra átlagsebesség tanúsága szerint inkább az előbbiek voltak túlsúlyban. Négy etapban teljesítették a távot.

Ezzel együtt is remekül teljesített az autó: 1115 kilométert tettek meg a tesztelők, mielőtt a 17,9 kWh-s akkumulátor és az üzemanyagtartály egyaránt teljesen kimerült. Ez 4,6 liter/100 km átlagfogyasztásnak felel meg, a legszebb azonban az egészben, hogy nem a benzinmotoron, hanem a hibrid komponensen tudtak nyerni.

380 kilométert ment árammal az Opel hibridje 12

A Stellantis-csoport STLA Medium platformja, ezen a képen épp tisztán elektromos hajtáslánccal. A Grandland PHEV ugyanezt alkalmazza, de kisebb akkuval + belső égésű motorral

A hatékonyan vezérelt fékenergia-visszanyerés jóvoltából a 87 helyett összesen 380 kilométert tudtak megtenni lekapcsolt benzinmotorral. Ez több mint négyszerese a szabványos értéknek.

Ezt az impozáns távot nyilvánvalóan nem egyszerre, hanem apránként hozta össze a hajtáslánc, de ezzel együtt is lenyűgöző: jól mutatja, hogy egy hibrid a mindennapi használat során milyen nagymértékű spórolásra képes, ha olyan helyzetekben használjuk (tulajdonképpen az autópályán kívül bárhol), ahol időnként elvesszük a gázt.