Európa egyes országaiban már rendelhető az Opel Grandland PHEV: az STLA Medium platformra épülő, középkategóriás szabadidőjármű, amely 195 lóerős rendszerteljesítményt, 350 Nm maximális kombinált forgatónyomatékot és 87 kilométeres szabványos (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot biztosít.

4 fotó

Ezen felül további 820 kilométert tud megtenni full hibrid üzemben, ami 897 kilométeres teljes elméleti hatótávolságot és (az 53 literes tank ismeretében) 5,9 liter/100 km átlagfogyasztást jelent.

Az Opel mérnökei úgy gondolták, ennél több van a technológiában, ezért saját tesztet szerveztek, méghozzá közúton, a fogyasztásnak nem kedvező téli abroncsokkal, 11 °C külső hőmérséklet mellett.

380 kilométert ment árammal az Opel hibridje 5

Rüsselsheim és Frankfurt környékén, autópályán és országúton, valamint városi csúcsforgalomban vezették az autót, bár a 80 km/óra átlagsebesség tanúsága szerint inkább az előbbiek voltak túlsúlyban. Négy etapban teljesítették a távot.

Ezzel együtt is remekül teljesített az autó: 1115 kilométert tettek meg a tesztelők, mielőtt a 17,9 kWh-s akkumulátor és az üzemanyagtartály egyaránt teljesen kimerült. Ez 4,6 liter/100 km átlagfogyasztásnak felel meg, a legszebb azonban az egészben, hogy nem a benzinmotoron, hanem a hibrid komponensen tudtak nyerni.

380 kilométert ment árammal az Opel hibridje 6

A Stellantis-csoport STLA Medium platformja, ezen a képen épp tisztán elektromos hajtáslánccal. A Grandland PHEV ugyanezt alkalmazza, de kisebb akkuval + belső égésű motorral

A hatékonyan vezérelt fékenergia-visszanyerés jóvoltából a 87 helyett összesen 380 kilométert tudtak megtenni lekapcsolt benzinmotorral. Ez több mint négyszerese a szabványos értéknek.

Ezt az impozáns távot nyilvánvalóan nem egyszerre, hanem apránként hozta össze a hajtáslánc, de ezzel együtt is lenyűgöző: jól mutatja, hogy egy hibrid a mindennapi használat során milyen nagymértékű spórolásra képes, ha olyan helyzetekben használjuk (tulajdonképpen az autópályán kívül bárhol), ahol időnként elvesszük a gázt.