Száz kilométeren hét deciliter benzinnel beéri a Jaecoo 7 SHS, a fiatal márka első plug-in hibrid modellje – legalábbis ezt ígérik a WLTP-szabvány szerinti, hivatalos mérések. Ehhez 23 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátás, 90 kilométeres tisztán elektromos hatótávolság és 1199 kilométeres teljes (hibrid üzemű) hatótávolság társul – Budapestről egy teljes tankolással (60 liter + 18,3 kWh) eljuthatunk vele Rómába, Genfbe, vagy oda-vissza megjárhatjuk Salzburgot.

A PHEV hajtáslánc alapját egy hibrid üzemre optimalizált, Miller-ciklusú, 1,5 literes benzines turbómotor adja, amely legfeljebb 143 lóerőre és 215 Nm-re képes. Az elektromos komponens konfigurációját nem ismertették pontosan, de a leírásból úgy tűnik, a sebességváltóba integrálták a hajtó villanymotort, míg a segédfunkciókat (motorindítás, regeneratív fékezés) egy másik elektromos motor szolgálja ki.

Újabb zöld rendszámos SUV jön Kínából 9

A lítium vas-foszfát akkumulátor töltési teljesítményéről nincsenek információk. A kombinált rendszerteljesítmény viszont ismert: akár 347 lóerőt és 525 Nm-t ad le a komplett PHEV egység. Az autót ez a tekintélyes erő sem teszi élsportolóvá, álló helyzetből 8,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Városban fontosabb érték a 0–50 km/óra sprint, ezt 3,8 mp alatt tudja le az autó; az azonban nem egyértelmű, hogy ezek az első- vagy az összkerékhajtású variáns értékei.

A hajtásláncot a későbbiekben a Chery-csoport más termékeibe is beépítik majd. A Jaecoo 7 először bemutatott, benzinmotoros változatáról az alábbi linkre kattintva olvashatsz: