Egy ausztrál megrendelő számára építtette meg az Ineos helyi importőre a Kaijut: egy speciális overlanding kivitelt, amelyet a szigetország bődületes távolságaira méreteztek.




A Quartermaster pickupra épülő Kaiju (amely a mitikus japán történetek szörnyalakjáról kapta a nevét), elsősorban ausztrál beszállítók speciális szerelvényeit kapta meg. A viszontagságoktól vadrács, küszöbvédő idomok és horganyzott fémlemezekkel borított felületek óvják az autót, a platót masszív alumínium darabra cserélték, arra pedig könnyű szerkezetű fedelet szereltek.
Ez alatt 40 literes ivóvíz-tartály, 130 literes hűtőszekrény, valamint tárolórendszer lapul. Kiegészítő akkumulátort alkalmazó, 2kW-os áramforrás, beépített adó-vevők, kiegészítő lámpák, az elakadt autó mentésére szolgáló tartozékok is találhatók az autóban.
A Kaiju cikkünk címében is említett szuperképessége, hogy nagyon nagy távolságot meg tud tenni egyetlen tankolással – a legfontosabb tartozék ugyanis két kiegészítő üzemanyag-tartály, amelyeket a hátsó lökhárító előtti vázszakaszon helyeztek el. Ezek külön-külön 84, azaz együtt 168 liter üzemanyagot tudnak tárolni, ami a gyári 90 literes tartállyal együtt 258 litert jelent.
Ez a szabványos fogyasztást tekintve dízelmotornál 2500, a benzinesnél 2000 kilométeres hatótávolságot jelent – mivel a közleményből nem derül ki, melyik erőforrással készült az egyedi átalakítás, maradjunk a kétezernél, az tarthatónak tűnik.



