Az azonos nevű és formátumú tanulmányautó májusi bemutatása után alig több mint félévet kellett várnunk a Mercedes-AMG PureSpeed szériaverziójára. Nincs semmi meglepő a gyorsaságban, hiszen a képeket látva nyilvánvaló: a tavaszi előzetesen bemutatott koncepciójárművet minimális mértékben módosították csupán a sorozatgyártásra.

Az autó leglátványosabb jellemzője a szélvédő és a tető teljes és végleges hiánya; a szélvédelemről csupán egy apró légterelő perem gondoskodik, a karosszéria merevítését, illetve az utasok biztonságát egy speciális bukókeretre bízták, amely a fejtámaszok mögötti, szokásos íveket egy, a két ülés között, hosszában futó idommal kombinálja. Ez egy egyértelműen a Forma-1-es autók glóriájara utaló megoldás.

 

A védelmi elemeket fixen a vázszerkezethez erősítették, a bukókeret indirekt megvilágítást kap az utastérből, így hangulati elemként sem utolsó.

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 35

Az orr hosszú, széles és lapos, letisztult egyszerűségét csupán néhány gondosan kidolgozott aerodinamikai elem fűszerezi. Hátul szintén speciális az aerodinamikai csomag, hiszen annak kialakításakor figyelembe kellett venni a tetőlemez hiányát.

A PureSpeed biztonsága tehát rendben van, de a szélvédelem hiánya miatt beszélgetni, zenét hallgatni bajosan lehetne. Ezért két sisakot is terveztek az autóhoz, amelyek beépített kommunikációs rendszere egyrészt összekapcsolja a két utasts, másrészt okostelefon-integrációt is kínál, így az integrált hangszórókban szólalhat meg a zene, a navigációs útmutatás, vagy amit egyébként hallgatnánk. Kisebb tempónál a 15 hangszórós, 1170 W összteljesítményű Burmester Surround audiorendszer biztosít zenei élményt.

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 36

A 21 colos keréktárcsákat részben leburkolták; a szénszálas fedőlapok hátul a légellenállás csökkentését, míg elöl elsősorban a fékek hatékonyabb hűtését szolgálják. Mind a négy kerék előtt és mögött karbon szárnyacskák dolgoznak az örvények kioltásán, míg hátul diszkrét diffúzor segít az úton tartani az autót.

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 37

A képeken látható piros-grafitszürke színőátmenetes fényezés az opciós motorsport optikai csomag része, ahogy a 10-es számjegy is az első kerékdobon – pont száz éve egy 10-es rajtszámú, pirosra festett Mercedes-Benz versenyautó nyerte meg a Targa Floriót. Szintén motorsport-ihletésű az autó Silver Arrow alapszíne, amely árnyalatát és nevét egyaránt az 1955-ben MIlle Migliát nyerő 300 SLR-től kölcsönözte.

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 38

A belső tér fekete-fehér színvilágú, beleértve a kormánykereket is. Az ülések mögötti felületeket szénszálas panelek borítják, a küszöbbetét viszont bőrözött.

A műszerfal központi dísze egy megvilágított hátterű, analóg IWC Schaffhausen kronográf, amely az IWC Ingenieur kollekcióval vállal stílusbeli rokonságot.

Az előzetes tájékoztatással összhangban a PureSeed mindössze 250 példányban készül; erről a középkonzolon elhelyezett 1/250 feliratú plakett is  tanúskodik. 

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 39

Tető nincs, de alapfelszerelés az utastér fölé kifeszíthető, a kerékívekhez kapcsozható esővédő ponyva, valamint az egyedi kialakítású beltéri porvédő takaró.

Az autó vázszerkezete egy alumínium, magnézium, kompozit anyagok és acél kombinációjából felépített monocoque héj, az aerodinamikai elemek szénszálas kompozitokból észülnek. Utóbbiak egy része – pl. a hátsó szárny – aktív, 80 km/óra felett öt különböző szögben állítható kézzel vagy automatikusan, attól függően, hogy a légellenállást vagy a felhajtóerőt szeretnénk-e csökkenteni.

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 40

Alul, a motor előtt szintén aktív aerodinamikai elem található; a szénszálas, mindössze 2 kilós  elem  80 km/óra felett 40 mm-rel lejjebb mozdul; a keletkező légáramlatok leszívják az autót az aszfaltra. További áramlástani idomok kompenzálják a tető hiányát; illetve nem hiányzik az első tengely megemelésének a lehetősége, amivel a fekvőrendőrökön tud kényelmesebben átlépni az autó.

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 41

A motor a jól ismert 585 lóerős, 800 Nm-es 4.0 V8-as, amely 3,6 mp alatt gyorsítja 0-100 km/órára az autót, a végsebesség 315 km/óra, ami szélvédő nélkül pokolian félelmetes élménynek hangzik. Az autó aktív (nyomatékvektor-szabályozású) összkerékhajtást, kilencfokozatú Speedshift váltót, félaktív (hidraulikus) kanyarstabilizátorokat, karbon-kerámia fékeket és aktív hátsókerék-kormányzást is kapott.

Ebben az autóban a kényelmetlenség is a luxus része 42

Kattints ide, és nézd meg a PureSpeed roadstert bemutató, gyári videókat!