A Marokkó-rali 2468 kilométeres távján fog átesni a tűzkeresztségen a Dacia Sandrider és a csapat három világsztár pilótája: Nászer el-Attija, Cristina Gutiérrez és Sébastien Loeb. A Rallye du Maroc nem átlagos tereprali: szakmai berkekben csak mini Dakarként emlegetik. Nem véletlen, hogy 2022-ben pont itt indult útnak az FIA W2RC, azaz a tereprali-viágbajnokság.

Olyasvalamire készül a Dacia, mint még soha 1

A Dacia Sandrider öt állomásból álló tesztprogramjának ezzel vége, a Marokkó-rali lesz a csapat első éles bevetése. A hat napon át (október 6-11.) zajló versenyen öt szakaszra elosztva összesen 1512 kilométernyi gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre.

Olyasvalamire készül a Dacia, mint még soha 33

Habár a Daciák elvileg nem pontokért küzdenek, egyvalakinek mégis sok múlik azon, hogyan teljesítenek: Nászer el-Attija és navigátora, Édouard Boulanger jelenleg 25 pontos előnnyel az élen állnak a versenyben. Autójuk általában egy Prodrive Hunter, 400 lóerős, ikerturbós V6-os motorral, így a Dacia ütőképességén múlhat, hogy megszerzik-e sorban harmadik bajnoki címüket, vagy átengedik azt a toyotás Jazíd el-Rádzsinak, aki 2022-ben a harmadik, tavaly a második lett a W2RC-ben.

Olyasvalamire készül a Dacia, mint még soha 34

A W2RC csúcskategóriájában, az Ultimate T1+ géposztályban versenyző Dacia Sandrider 3.0 V6-os turbómotorja 360 lóerős, a nyomatéki csúcs 539 Nm. A hatfokozatú, szekvenciális váltóval szerelt versenyautó állandó összkerékhajtású, az igénybevételre 350 mm-es rugóutakkal készítették fel. A 414 centiméter hosszú autó tengelytávja kerek 3 méter.

Olyasvalamire készül a Dacia, mint még soha 35