Egy müncheni divatmárka, a Bogner fennállása óta másodszor fog össze a Volkswagennel, hogy egy különleges kivitelű autót készítsenek.
Az első koprodukcióra 1990-ben került sor, amikor a második generációs Volkswagen Golfból gyártottak speciális lila gyöngyházszínű, karosszéria-szélesítésekkel, első légterelővel, könnyűfém keréktárcsákkal és erős, 90 – 160 lóerős motorokkal szerelt Fire and Ice (tűz és jég) szériát.
Most ezt a nevet hozzák vissza, sőt, a színvilág is hasonló lesz, az alapot azonban nem a Golf adja, hanem az ID.3. A tisztán elektromos ferdehátú legkülönlegesebb jellemzője természetesen a fényezés.
A három rétegben felvitt festék parányi üveggyöngyöket tartalmaz, aminek hatására a sötétkék alaptónus lilába vagy feketébe megy át, amint változik a rá eső fény.
A tetőkeretet piros sáv emeli ki, az oldalfalakra matt kivitelű, geometrikus dekor került. A keréktárcsák fényes kék színű, 21 colos darabok, a B-oszlopot és a hátsó tetőspoilert az eredeti Fire+Ice logó díszíti.
Az utastérben a vezető oldalán a piros (tűz), míg az utas oldalán a kék (jég) az uralkodó szín, elöl és hátul egyaránt.
A műszerfalon és a pedálokon is ezzel a tematikával találkozunk.
Az üléskárpit lecipzárazható, ilyenkor az eredeti Fire + Ice kárpitozás válik láthatóvá. A cipzárak húzója, valamint az első ülések hátoldalához használt anyagok a Bogner kollekcióiból lehetnek ismerősek.
Az ID.3 GTX 240 kW (326 LE) csúcsteljesítményt és 545 Nm maximális forgatónyomatékot kínál, álló helyzetből 5,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 200 km/órában korlátozták. A futómű feszesebb kanyarstabilizátorokat kapott, a lengéscsillapítás adaptív. Az akkucsomag 79 kWh kapacitású, és akár 185 kW-tal tölthető. A szabványos hatótávolság 601 km.