Új sportautóval bővül a Maserati kínálata, erről maga az olasz márka számolt be közleményében. Egyelőre túl sokat nem árultak el az érkező járgányról, de az biztos, hogy nem teljesen új modell lesz. Mint írják, az új szuperteljesítményű modell a Maserati GT2 versenyszellemét hordozza magában, ugyanakkor a MC20 modell továbbfejlesztett verziója, teljes egészében a Maserati tervezte, fejlesztette és gyártja Olaszországban.
A márka a versenypályán szerzett tapasztalataival megalkotott modelljét azoknak ajánlja, akik nem kívánnak lemondani a rendkívüli vezetési élményről az utakon sem. A gyártó ígérete szerint az autó innovatív technológiai megoldásokat és lenyűgöző aerodinamikai teljesítményt nyújt majd, olyat, amely a leggyorsabb és legizgalmasabb versenyautókra jellemző.
Az autó alapjai mindenképpen rendben vannak, hiszen az MC20-ast eleve úgy fejlesztették, hogy versenypályára alkalmas változat és közúti modell is születhessen belőle. Most úgy tűnik, mindkettőből megkap valamit az új változat.
Bár erről egyelőre nem árult el részleteket a Maserati, minden bizonnyal az MC20-ban egyébként is használt 3,0 literes, V6-os, biturbó motor módosított változata kerül majd az új modellbe. Az MC20-ban 630 lóerőt és 730 Nm nyomatékot nyújt, amellyel a kétüléses sportautó 2,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Végsebessége 325 km/óra.
Ennél várhatóan gyorsabb lesz az új modell, amely feltételezésünk szerint 660-670 lóerős teljesítményű lehet, miközben várhatóan könnyebb lesz, mint a 1,5 tonnás normál variáns. Utóbbi eléréséhez vélhetően más típusú üléseket és kerékszettet használnak majd, miközben több karosszériaelem készülhet szénszálas műanyagból.
Az egyetlen sejtelmes képből, amelyet a Maserati megosztott az érkező újdonságról, az egyértelműen látszik, hogy az első kerekek felett nyílásokat alakítottak ki a sárvédőkön. Ez a versenysportból származó megoldás csökkenti a kerekek feletti nyomást, ezzel csökkenti a felhajtóerőt. Hasonlót használ a Porsche is a GT3 RS modelljén.
Szintén izgalmas a kocsi orrán lévő csomagtérfedél helyén lévő légnyílás, amely az előtte lévő hűtőtől „szívja el” a hőt, ezzel fokozva annak teljesítményét. Láthatóan más az orrán lévő spoiler, mint az alapváltozaton, hosszabb karbonelemet vélünk felfedezni. Ilyen extrém megoldások nyomán feltételezzük, hogy a hátsó szárny is valami versenyautós, látványos nagy elem lesz.
Az új Maseratit a rangos motorsport-találkozón, a Monterey Car Week-en leplezik le, amelyet augusztus 14. és 19. között rendeznek Kaliforniában, az Egyesült Államokban. A rendezvényen az MC20 Icona és az MCXtrema is szerepelni fog. Előbbi limitált példányszámban gyártott, a 2004-es MC12 Stradale által inspirált különleges utcai modell, amelyet először ekkor láthat testközelből az észak-amerikai közönség.
Az eredetileg 2023-ban bemutatott MCXtrema viszont kizárólag versenypályára való, mindössze 62 darab készült, melyek közül az elsőt a Laguna Seca versenypályán adják át a rendezvény ideje alatt. A 740 lóerős autóról további részleteket tudhatsz meg a Vezess korábbi cikkéből: