Mindössze 2,9 másodpercre van szüksége a nem egészen másfél tonnás menetkész tömegű Maserati MC20-asnak, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát, 8,8 szekundum, hogy 200-ra gyorsuljon, a száguldás pedig csak valahol 325 km/óra felett ér véget.

Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 1
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 2

Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati

Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati

Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 21
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 22
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 23
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 24
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 25
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 26
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 27
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 28
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 29
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 30
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 31
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 32
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 33
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 34
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 35
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 36
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 37
Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 38
Fotó megosztása:

Az MC20, amelynek neve motorsportos küldetésére (Maserati Corsa) és születési évére utal, nem csak fehér színével (azért kék, fekete, szürke, sárga és piros fényezés is kérhető lesz) és elnevezésével idézi a 2004-ben bemutatott, legendás MC12-est.

Legnagyobb büszkesége a már említett, 630 lóerős, 730 Nm nyomatékú, vadonatúj fejlesztésű 3.0 V6-os Nettuno turbómotor, amelyet a Maserati frissen felépített, modenai motorfejlesztő központjában fognak gyártani, annak a történelmi Viale Ciro Menotti gyártóüzemnek a közelében, ahol a modell új összeszerelő sorát felépítették.

Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 39A Maserati viszonylag gyorsan, két év alatt tervezte meg az MC20-ast; a folyamatban mindvégig szorosan együttműködtek a dizájnerek és a mérnökök. A fejlesztési időt nagyban lerövidítette a virtuális tesztszimulátor, ahol a dinamikus tesztek 97 százalékát elvégezhették, így a prototípusokra és tesztpilótákra már csak a finomhangolás maradt.

Az aerodinamikai csomagot például kétezer munkaórányi szélcsatorna-vizsgálat és több mint ezer számítógépes szimuláció után véglegesítették

Gyönyörű szuperkupét mutatott be a Maserati 40

A karbon kompozitokból felépített, vezetőcentrikus belső térben két darab 10 colos képernyőt találunk; a padlókonzolon kapott helyet az üzemmódváltó (GT, Eső, Sport, Corsa és ESC OFF – azaz lehetőség lesz az elektronikai védvonal teljes kiiktatására), valamint az olyan nélkülözhetetlen funkciók, mint  a vezeték nélküli okostelefon-töltő. Minden egyéb gomb és kezelőszerv (beleértve a motorindító gombot és a rajtautomata kapcsolóját) a kormányon található. Természetesen Alexa digitális asszisztens, okostelefon-integráció, valamint fedélzeti wifi is szerepel a listán.

a videó a hirdetés után indul

A modell gyártása 2020 vége felé indul, megrendeléseket már elfogad a Maserati, bár az árak még nem publikusak. A későbbiekben kabrió is készül az MC20-asból, illetve várható egy tisztán elektromos variáns megjelenése is.