Visszatérés a csatamezőre – Maserati M C 12 1

Visszatérés a csatamezőre - Maserati M C 12

Mindig is büszkén emlegetik a Maseratinál a versenyeken elért eredményeiket, ám ezek nem napjainkban születtek. 37 évvel ezelőtt a Dél-Afrikai Grand Pix-n érték el utolsó győzelműket a szigonyosok. Egy sportautó image-nek jót tesznek a versenygyőzelmek, így a Ferrari kezekben felvirágzott Maserati újra harcba száll.

2004-ben a patinás olasz autógyár beszáll a GT versenysorozatba, ahol egy új fejlesztésű versenyautóval akarnak bizonyítani. Ehhez azonban a szabályoknak megfelelően 25 darab utcai modellt is el kell készíteni a kocsiból, ami úgymond az alapja a versenyváltozatnak.

A Maseratinál megnyugtattak mindenkit, hogy az idei 25 autó után 2005-ben újabb 25-öt gyártanak majd. Ennek ellenére sem kell attól tartani, hogy tucat-autó válna az M C 12-ből, mert az ára igen borsos lesz.

Köszönhetően a Ferrari bábáskodásának, az autó hajtáslánca az Enzóból érkezik, de egy kicsit “lebutítva”. A V12-es motor a Maseratiban az eredeti 660 helyett csak 630 lóerős, a maximális forgatónyomaték pedig 652 newtonméter.

Nem lesz így sem lassú az autó, hiszen 3,8 másodperc alatt képes százzal száguldani. A 200 km/h-s sebességet is egy hajszálnyival hamarabb, mint 10 másodperc eléri az M C 12. Mindössze 232 kilogramm a súlya az 5998 köbcentis erőforrásnak.

Kissé lassabb testvérmodelljénél a sport Maserati, de így is 330 km/h felett van a végsebessége. Ami annak is köszönhető, hogy a karbon és a nomex anyagok felhasználásával készült autó súlya mindössze 1335 kilogramm üresen. Így 2,1 kilogramm jut egyetlen lóerőnyi teljesítményre.

A Cambiocorsa-ra keresztelt, hatsebességes szekvenciális Ferrari váltó került az autóba, amelyet a kormány mögött elhelyezett karokkal lehet üzemeltetni. Csakúgy, mint az elektronikának, a váltónak is két beállítása van: az egyik a Sport, a másik Race. Utóbbi aktiválását csak valóban hozzáértőknek ajánlják és kifejezetten versenypályára.

19 colos felnikkel vértezték fel az utcai rakétát, ezeken 245-ös illetve hátul 345-ös gumik vannak. A versenyautós eredetnek megfelelően egyetlen középcsavarral rögzítik a kerekeket. Mögöttük elöl 380, hátul 335 milliméteres féktárcsák kaptak helyet.

Megjelenésében kevésbé radikális a Maserati, mint a Ferrari csúcsmodellje, de még így is igen feltűnő jelenség. A kétüléses, középmotoros sportkocsi levehető targa-tetővel készül majd. Az autó karosszériáját nagyban meghatározzák a szükséges aerodinamikai kiegészítők, mint a hatalmas hátsó szárny, a kettős diffúzor, az első sárvédők felső és hátsó nyílásai. Ami igazán tetszetős az autón, hogy az elöl elfektetett hűtők felett nem egyszerűen vágtak egy nyílást, hanem egy igen agresszív “ráccsal” be is fedték azt.

Az utastérbe is több elem érkezett a vörösöktől, így a kissé átalakított kormány, a műszerfal és így tovább. De nem fognak csalódni a Maserati rajongók sem, hiszen ezen autók elmaradhatatlan eleme, az ovális óra, a szupersportkocsiban is helyet kapott.

Genfben nem csak a M C 12 mutatkozott be, hanem a Coupé új változata, a GranSport is. Az eredeti autó motorját kissé átdolgozták, így 390 helyett immár 400 lóerős. Emiatt és az 5 százalékkal megnyújtott hatodik fokozat miatt, az autó végsebessége is megnőtt, már 290 km/h-val képes száguldani. Százra 4,85 másodperc alatt gyorsul a Maserati Coupé GranSport.

Az áthangolt motor sportkipufogót kapott, ami már nem rejti véka alá a V8-as blokk erejét. Keményebb futóművet szereltek az autóba, ami jobb stabilitást, sportosabb viselkedést eredményez, a karosszériát pedig 10 milliméterrel közelebb engedi a talajhoz.

Új lökhárítókat és spoilereket kapott a Grand Sport. Nagyobb lett a hűtőmaszk, agresszívabb lett az alsó spoiler, ami immár több leszorító-erőt is termel, a csomagtér-ajtóra egy kis szárny került. Új formájú küszöböket és 19 colos felniket kapott a GranSport..

Az utastér sportosabb látványt mutat, mint a hagyományos modelleknél, de megőrizte luxus kivitelét és egyediségét. A külső szemlélőket az oldalt elhelyezett GranSport felirat tájékoztatja, hogy ez nem egy sima Coupé.