Az idei év első hat hónapjában 2765 BMW-t értékesítettek, ami közel 4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest, ezzel a bajor márka megőrizte elsőségét a hazai újautó-piac prémium szegmensében – közölte a BMW Group Magyarország az MTI-vel.
Tisztán elektromos modellekből 340 darabot adott át ügyfeleinek a BMW, így a tradicionális prémium márkák elektromos piacán magabiztosan vezet, továbbá a magyarországi elektromos autók teljes piacán is fontos szereplő.
Ezzel szemben a Mini 2024 első felében 213 darabos eladásával elmaradt a tavalyi hasonló időszak eredményétől, amit főként a teljes modellváltás magyaráz.
A BMW 2023-ban 5921 darabos értékesítési teljesítményével állt a magyarországi prémium szegmens élére, a csoporthoz tartozó Mini pedig 678 autóval járult hozzá az eredményhez.
A márka történetében új fejezetet nyit majd a Neue Klasse-koncepció, amely a kimagaslóan hatékony hajtáslánc alkalmazásával, az erőforráskímélő gyártással és a másodlagos nyersanyagok széles körű alkalmazásával értelmezi újra az elektromos átállást. Az új irányt képviselő modelleket 2025-ben kezdik el gyártani Debrecenben.
Mint arról korábban beszámoltunk, a magyarországi újautó-piacon a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) adatai szerint az idei első fél évben 63 331 személyautót helyeztek forgalomba, 11,9 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában.
A regisztrált új autók mindössze 7,4 százaléka, 4656 darab volt elektromos, azonban ez csaknem 60 százalékos bővülés, ami a megújult villanyautó-támogatás és az elektromos modellek egyre nagyobb kínálatának a következménye.

