22 millió eurós, azaz közel 9 milliárd forintos beruházással olyan technológiai központot hozott létre a Škoda a csehországi Mlada Boleslavban, ahol a világ gyakorlatilag összes újautó-piacának jellemző hőmérsékleti, légnyomási és páratartalmi jellemzőit le lehet modellezni.
A tesztkamrában mínusz 7 °C és plusz 50 °C közötti hőmérsékletek, 10%-tól 95%-ig terjedő páratartalom, 0 és 5500 méter közötti tengerszint feletti magasság (légnyomás és levegősűrűség) szimulálható. A labor mesterséges napja akár 1200W/m2 teljesítménnyel süti az autókat – ez hozzávetőlegesen megfelel a napállandónak (1361 W/m2), azaz annak az energiamennyiségnek, ami a Föld közepes naptávolságában a légkör Napra merőleges 1 m²-es felületét egy másodperc alatt éri (forrás: Wikipédia).
A laborba telepített fékpadon akár 300 kW (408 LE) motorteljesítményű autók futtathatók, legfeljebb 265 km/óra sebességgel. Ha villanyautót tesztelnének ugyanitt, 400 kW-os töltő áll rendelkezésre.
A Volkswagen-csoport egészén belül is különlegesnek számító létesítmény az egyik legfejlettebb ilyen laboratórium Európában. A tervek szerint évente 850 – azaz munkanaponként több mint három – tesztet fognak itt elvégezni.
További érdekes adatok: az 550 négyzetméter alapterületű épületet 35,4 kilométernyi kábel szövi át, a berendezések temperálásáról gondoskodó hűtőkörökben összesen 45 köbméternyi hűtőfolyadék kering, a szellőztetőrendszer óránként 20 ezer köbméter levegőt tud kicserélni.