Párizsban tartotta középkategóriás elektromos szabadidőjárművének premierjét a Cadillac, ezzel is jelezve, hogy elektromosportfóliójával szeretne visszatérni Európába.

Az első lépés megtételére a Lyriq, az Escalade IQ és a Celestiq után, de még a Vistiq előtt befutó felső-középkategóriás modellt: a 482 centiméteres Optiq szabadidőjárművet találta a legalkalmasabbnak az idén 122 éves autógyártó.

14 fotó

Ezeket mind összeköti az Ultium padlólemez, amelyet itt a Lyriqhez képest 15 centiméterrel megkurtítottak – a 2954 mm-es tengelytáv persze minden, csak nem rövid. Kell persze a hely a 85 kWh kapacitású akkumulátornak, amely a két villanymotort ellátja energiával. A becsült rendszerteljesítmény 224 kW, azaz 305 lóerő, a kombinált forgatónyomatéki csúcs 480 Nm.

A regeneratív fékrendszer ereje a kormányra szerelt fülekkel szabályozható, legerősebb fokozatában egyetlen pedállal vezethető az autó. Az Optiq prognosztizált hatótávolsága pontosan megegyezik a Lyriq és a Celestiq vonatkozó értékével: 483 kilométerrel számol a Cadillac.

Patinás márka tér vissza Európába 6

Pusztán ezek alapján persze a Cadillac Optiq akár pont olyan is lehetne, mint bármelyik modern villanyautó. Kívülről nem is nyújt különösebbet, talán a karosszéria éleire kihúzott, keskeny lámpatestek meg a hátsó tetőoszlopok közötti üvegfelület mintázata ad egyedi karaktert a nagy SUV-nak. A hátsó szélvédő fölött és alatt egyaránt található egy légterelő elem, a felsőt hosszában beillesztett harmadik féklámpa tagolja.

Az utastérben már könnyebb megérteni, miért gondolja úgy a Cadillac, hogy volna keresnivalója az európai piacon. A padlókonzolt, az ajtókat és a műszerfalat szövetkárpit borítja, méghozzá 100%-ban újrahasznosított anyagokból készült szövetkárpit.

Patinás márka tér vissza Európába 7

A fabetétek pedig fele részben újságpapírból és az amerikai tulipánfából (Liriodendron tulipifera) készülnek – ezért hívják azt úgy, hogy PaperWood. Az ezeket díszítő párhuzamos, vékony vonalak tematikája számtalan részleten köszön vissza (nem utolsósorban a diffúzoron is ezt láthatjuk), a vezető előtt hatalmas, 33 colos képátlójú, 9K felbontású képernyő húzódik.

Az infotainmentrendszert Google-integráció teszi sokoldalúvá és bővíthető tudásúvá, a zenei élményről alapáron kínált, 19 hangszórós AKG hifi gondoskodik, Dolby Atmos hangzással. Amerikában három évre ingyenes Super Cruise önvezető funkció is jár az autóhoz, ezzel a leendő európai vevők inkább ne számoljanak.

Patinás márka tér vissza Európába 8

Az itteni bevezetés részletei még nem ismertek, de várhatóan még az év vége előtt elérhető lesz az autó Európában.

Alább egy ötperces videóban ismerkedhetsz az új elektromos Cadillac-kel.

a videó a hirdetés után indul