Emlékszel az Audi gyakornokainak 2020-as vizsgamunkájára? Az RS 6 GTO egy családi kombiba oltott versenyautóként borzolta a kedélyeket, de végül is csak koncepciójármű volt, ami soha nem kerülhet az utcára, így aztán ment tovább az élet.
Ehhez képest most itt az Audi RS 6 Avant GT, amelynek orrkialakítása, harci festése, dupla hátsó szárnya, és általában az egész karaktere az RS 6 GTO-t idézi. És rendszámozható, és meg lehet vásárolni.
Elöl, oldalt és hátul agresszív aerodinamikai elemek tagolják a karosszériát. A motorházfedél és a kerékdobok szénszálas kompozitból készültek – erre még nem volt példa az Audi történetében. Az is újdonság, hogy a kombit a még sportosabb összhatás kedvéért megfosztották tetősínjeitől.
A matricacsomag kétféle kivitelben elérhető: ha fehér színű autót rendelünk, piros-fekete-szürke színkombinációt kapunk, fényes fehér keréktárcsákkal párosítva. Ha ellenben szürke vagy fekete a fényezés, a matricák is fekete, illetve szürke színűek, a kerekek pedig fényes vagy matt feketében virítanak.
Barnában is rendelhető az autó, ennek a matricázásáról nem rendelkezik a gyár. A keréktárcsák egyébként hatküllős, 22 colos darabok, amelyek kifejezetten és kizárólag az RS 6 Avant GT-hez készültek, és amelyekre speciális Conti Sport Contact 7 abroncsokat húznak. Ez utóbbiak állítólag akár két méterrel rövidítik a féktávot 100 km/óráról.
Az utastérben kagylóüléseket kapunk, a fekete kárpitanyagokat piros és vörösréz dekorrészletek dobják fel. A műszerfali betétek választékában a szabadon hagyott struktúrájú szénszálas fonat is elérhető, a biztonsági öv piros, a középkonzolon sorszámozott plakett található.
A lényeg persze a motor és a futómű. Az előbbi a jól ismert, 4,0 literes turbómotor, amelynek csúcsteljesítményét 600-ról 630 lóerőre emelték, a maximális forgatónyomaték 800 helyett 850 Nm. Az extra erő gyorsabb kapcsolásokra hangolt sebességváltó közbeiktatásával jut el a négy hajtott kerékre, a módosított középső és hátsó differenciálmű is szerepet játszik abban, hogy a mezei RS 6 Avant 3,6 másodperces szintideje helyett 3,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára a nagy kombi. A 200 km/órát 12,0 helyett 11,5 másodpercig tart elérni. A végsebesség 305 km/óra, a GT alapfelszerelésként kapja az RS kerámiafékeket.
Az RS 6 Avant GT teljesen egyedi felfüggesztéssel rendelkezik. A feszesebb rugók, valamint az elöl 30, hátul 80%-kal keményebb kanyarstabilizátorok mellett minden irányban (szerszámmal, nem elektronikusan) állítható lengéscsillapítók és 10 mm-es ültetés gondoskodik az oldaldőléstől mentes, dinamikus vezethetőségről. Ha ez túl sok, RS Sport+ felfüggesztés vagy RS légrugózás is kérhető.
Mindössze 660 darab készül az autóból, amelynek speciális elemeit – a szénszálas karosszériaelemeket, a dupla hátsó szárnyat, az első és hátsó lökhárítókat, valamint az állítható felfüggesztést – teljes egészében kézi munkával építik be. A műtét egy munkanapot vesz igénybe abban a műhelyben, ahol egyébként az R8, az e-tron GT quattro és az RS e-tron GT is készül.
Az Audi RS 6 Avant GT már megrendelhető. Alapára valamivel kevesebb mint 220 ezer euró (84 millió Ft), az első példányokat az év második negyedében kezdik kiszállítani.
Ha videón is megnéznéd az Audi RS 6 Avant GT-t, kattints ide!