Emlékszel az Audi gyakornokainak 2020-as vizsgamunkájára? Az RS 6 GTO egy családi kombiba oltott versenyautóként borzolta a kedélyeket, de végül is csak koncepciójármű volt, ami soha nem kerülhet az utcára, így aztán ment tovább az élet.

Ehhez képest most itt az Audi RS 6 Avant GT, amelynek orrkialakítása, harci festése, dupla hátsó szárnya, és általában az egész karaktere az RS 6 GTO-t idézi. És rendszámozható, és meg lehet vásárolni.

Elöl, oldalt és hátul agresszív aerodinamikai elemek tagolják a karosszériát. A motorházfedél és a kerékdobok szénszálas kompozitból készültek – erre még nem volt példa az Audi történetében. Az is újdonság, hogy a kombit a még sportosabb összhatás kedvéért megfosztották tetősínjeitől.

Tízes skálán tizenegyre tolta sportkombiját az Audi 75

A matricacsomag kétféle kivitelben elérhető: ha fehér színű autót rendelünk, piros-fekete-szürke színkombinációt kapunk, fényes fehér keréktárcsákkal párosítva. Ha ellenben szürke vagy fekete a fényezés, a matricák is fekete, illetve szürke színűek, a kerekek pedig fényes vagy matt feketében virítanak.

Barnában is rendelhető az autó, ennek a matricázásáról nem rendelkezik a gyár. A keréktárcsák egyébként hatküllős, 22 colos darabok, amelyek kifejezetten és kizárólag az RS 6 Avant GT-hez készültek, és amelyekre speciális Conti Sport Contact 7 abroncsokat húznak. Ez utóbbiak állítólag akár két méterrel rövidítik a féktávot 100 km/óráról.

Tízes skálán tizenegyre tolta sportkombiját az Audi 76

Az utastérben kagylóüléseket kapunk, a fekete kárpitanyagokat piros és vörösréz dekorrészletek dobják fel. A műszerfali betétek választékában a szabadon hagyott struktúrájú szénszálas fonat is elérhető, a biztonsági öv piros, a középkonzolon sorszámozott plakett található.

Tízes skálán tizenegyre tolta sportkombiját az Audi 77

A lényeg persze a motor és a futómű. Az előbbi a jól ismert, 4,0 literes turbómotor, amelynek csúcsteljesítményét 600-ról 630 lóerőre emelték, a maximális forgatónyomaték 800 helyett 850 Nm. Az extra erő gyorsabb kapcsolásokra hangolt sebességváltó közbeiktatásával jut el a négy hajtott kerékre, a módosított középső és hátsó differenciálmű is szerepet játszik abban, hogy a mezei RS 6 Avant 3,6 másodperces szintideje helyett 3,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára a nagy kombi. A 200 km/órát 12,0 helyett 11,5 másodpercig tart elérni. A végsebesség 305 km/óra, a GT alapfelszerelésként kapja az RS kerámiafékeket.

Tízes skálán tizenegyre tolta sportkombiját az Audi 78

Az RS 6 Avant GT teljesen egyedi felfüggesztéssel rendelkezik. A feszesebb rugók, valamint az elöl 30, hátul 80%-kal keményebb kanyarstabilizátorok mellett minden irányban (szerszámmal, nem elektronikusan) állítható lengéscsillapítók és 10 mm-es ültetés gondoskodik az oldaldőléstől mentes, dinamikus vezethetőségről. Ha ez túl sok, RS Sport+ felfüggesztés vagy RS légrugózás  is kérhető.

Tízes skálán tizenegyre tolta sportkombiját az Audi 79

Mindössze 660 darab készül az autóból, amelynek speciális elemeit – a szénszálas karosszériaelemeket, a dupla hátsó szárnyat, az első és hátsó lökhárítókat, valamint az állítható felfüggesztést – teljes egészében kézi munkával építik be. A műtét egy munkanapot vesz igénybe abban a műhelyben, ahol egyébként az R8, az e-tron GT quattro és az RS e-tron GT is készül.

Az Audi RS 6 Avant GT már megrendelhető. Alapára valamivel kevesebb mint 220 ezer euró (84 millió Ft), az első példányokat az év második negyedében kezdik kiszállítani.

Tízes skálán tizenegyre tolta sportkombiját az Audi 80

Ha videón is megnéznéd az Audi RS 6 Avant GT-t, kattints ide!