Lapértesülések szerint a BMW ügyfelei hamarosan hatfokozatú, kézi sebességváltóval is megrendelhetik a Z4 roadstert. A manuális egység a nagyobbik, háromliteres, sorhatos motorhoz lesz elérhető, pont úgy, ahogy a Z4-essel rokon Toyota GR Supra esetében.
Logikus volna, hogy a váltómű megegyezzen a Toyotában alkalmazottal, és ez részben így is van. Úgy tudni, az áttételek azonosak, eltérő viszont a rudazat, és ezáltal a kapcsolási érzet.
Bár a fejlesztést egyelőre csak az észak-amerikai piacra erősítette meg a gyártó, a német Bimmer Today magazin tudni véli, hogy Európában is kapható lesz a kézi váltós Z4-es.
Szintén az ő értesüléseik szerint a módosított hajtáslánchoz alaposan átdolgozott futómű is társul. Egyrészt módosul a lengéscsillapító és a kormánymű hangolása, másrészt állítólag átveszik a BMW M240i részlegesen önzáró differenciálművét. Elöl 19, hátul 20 colos kerekek kerülnek a manuális roadsterre. Ezek a fejlesztések részben azt is megmagyarázzák, hogy miért ígérkezik drágábbnak a kézi kapcsolású modell az automatánál.
Várhatóan ez lesz egyébként a Z4-es utolsó nagy fejlesztése, 2026-ban ugyanis utód nélkül fut ki a sorozat.