Miközben Európában az Alfa Romeo Tonale tartja izgalomban a sportos szabadidőjárművek rajongóit, az óceán túlpartján a cégcsoport észak-amerikai sportfelelőse, a Dodge adta ki Hornet néven ugyanezt a konstrukciót. A két modell közös platformra épül, méghozzá ugyanott: a Stellantis-csoport nápolyi üzemében.

Új néven árulják az új Alfa Romeót 1
Új néven árulják az új Alfa Romeót 2

Új néven árulják az új Alfa Romeót

Új néven árulják az új Alfa Romeót

Új néven árulják az új Alfa Romeót 24
Új néven árulják az új Alfa Romeót 25
Új néven árulják az új Alfa Romeót 26
Új néven árulják az új Alfa Romeót 27
Új néven árulják az új Alfa Romeót 28
Új néven árulják az új Alfa Romeót 29
Új néven árulják az új Alfa Romeót 30
Új néven árulják az új Alfa Romeót 31
Új néven árulják az új Alfa Romeót 32
Új néven árulják az új Alfa Romeót 33
Új néven árulják az új Alfa Romeót 34
Új néven árulják az új Alfa Romeót 35
Új néven árulják az új Alfa Romeót 36
Új néven árulják az új Alfa Romeót 37
Új néven árulják az új Alfa Romeót 38
Új néven árulják az új Alfa Romeót 39
Új néven árulják az új Alfa Romeót 40
Új néven árulják az új Alfa Romeót 41
Új néven árulják az új Alfa Romeót 42
Új néven árulják az új Alfa Romeót 43
Új néven árulják az új Alfa Romeót 44
Fotó megosztása:

Vannak persze eltérések, nem is lényegtelenek. Míg ugyanis az Alfa Romeo 1,5 literes mild hibrid és 1,3 literes plug-in hibrid hajtáslánccal érhető el, a Dodge ezekből csak az utóbbit tartja meg.

A turbómotor és a 90 kW-os villanymotor párosának kombinált teljesítményéről csak annyit árul el a Dodge, hogy „több mint 290 lóerőre képes”, azt is csak akkor, ha a két váltófül együttes meghúzásával aktiváljuk a 15 másodpercen át rendelkezésre álló PowerShot funkciót. Ez 25 extra lóerőt mozgósít, lehetővé téve, hogy a Hornet 6,1 mp alatt gyorsuljon 96 km/óra sebességre – ez megfelel a Tonale PHEV azonos értékének. Ha a sport üzemmódot békén hagyjuk, egy teljes másodperccel tovább tart elérni ugyanezt a tempót. A 15,5 kW kapacitású akkucsomag az amerikai normák szerint 48 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, 7,4 kW-os töltőről 150 perc alatt tölthető fel teljesen az akku.

Új néven árulják az új Alfa Romeót 45

Az európai 1,5 literes mild hibrid hajtáslánc helyett a Dodge egy 2,0 literes turbómotort kapott. Ennek teljesítménye meghaladja a 270 lóerőt, álló helyzetből 6,5 mp alatt gyorsul 96 km/órára. A váltó ez esetben kilencfokozatú automata; a PHEV modellben hatfokozatú a váltómű.

A stílus mindkét modellváltozat esetében igényes: az ülések alapértelmezésben bőrkárpitozást kapnak (opcióként piros színben), de rendelhetők perforált Alcantara kagylóülések is. Mindkét motorhoz Koni lengéscsillapítókat ad a gyártó, és mindkettő alkalmas a nyomatékvektor-szabályozásra. A PHEV modell alapáron, a benzines opcióként kínál Brembo első fékeket, amelyeket ráadásul elektronikus (by-wire) vezérléssel szereltek fel. További opcióként futóműültetés, hangos sportkipufogók, motorsport ihletésű matricázás is kérhető.

Új néven árulják az új Alfa Romeót 46

Az Android rendszer infotainment rendszer központi érintőképernyője 10,25 colos, a három személyre szabható zónára osztott digitális műszeregység 12,3-as. Alapfelszerelés a kulcs nélküli nyitás, a vezeték nélküli telefontöltő, valamint a hátsó ülés foglaltságára figyelmeztető jelzés. Opcióként fűthető kormánykerék és ülések, kéz nélkül nyitható, motoros csomagtérajtó, 14 hangszórós csúcshifi és sok egyéb tétel is rendelhető.

A Dodge Hornet képes automatikus vészfékezéssel elkerülni a gázolást, aktívan a sávban tartja az elcsámborgó járművet, és figyeli a mögülünk vagy oldalról közeledő járműveket. A modell 2. szintű önvezetésre képes, azaz figyeli a jelzőtáblákat, észleli, ha fárad a sofőr, megállásig tartja a követési távolságot, és a sáv középvonalában tartja az autót.

Új néven árulják az új Alfa Romeót 47