Az információkban szűkölködő , tavaszi beharangozó után végre teljes életnagyságban bemutatkozott a Ferrari új hathengeres versenyautója.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 1
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 2

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 14
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 15
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 16
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 17
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 18
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 19
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 20
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 21
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 22
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 23
Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 24
Fotó megosztása:

A 296 GT3 az azonos nevű alapmodell 3,0 literes, 120 fokos hengerszögű V6-os turbómotorját kapta, értelemszerűen annak hibrid komponense nélkül. Ennek köszönhetően kompaktabb és könnyebb az erőforrás, amit még mélyebben, még inkább előre tolva építettek be a 488 GT3-énál 10 százalékkal merevebb vázba. Ezzel még mélyebbre került a tömegközéppont.

A mérnökök átdolgozták a motoron belüli gázáramlást, valamint egyedi komponenseket fejlesztettek ki, szem előtt tartva, hogy az autó rövid és hosszú távú futamokon egyaránt helyt álljon. A minél kompaktabb, minél könnyebb szerkezet csak egy volt a fejlesztési célok közül: arra törekedtek, hogy a főelemeket minél egyszerűbben lehessen szerelni, cserélni.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 25

A sebességváltót kifejezetten a versenyautóhoz fejlesztették. Az egytárcsás kuplunggal szerelt, hatfokozatú váltót magnézium házba helyezték, és keresztben építették be. A tengelykapcsoló működtetését elektronika vezérli, a hagyományos kuplungpedál helyett a kormányról működtethető, ahogy maga a váltó is.

Az autó alapvető formaterve – eltekintve természetesen a motorsportban szükséges aerodinamikai és egyéb előírt elemektől – közvetlenül az utcai modelléből építkezik. A mérnökök úgy alakították ki az áramlástani jellemzőket, hogy azokat minél kevésbé befolyásolja a szabad hasmagasság változása: ez jobb vezethetőséget eredményezett. Az extra elemeknek köszönhetően az új versenyautóra 20%-kal nagyobb leszorítóerő hat, mint elődjére, a 488 GT3-ra, ugyanakkor az egyes részletek kidolgozásánál törekedtek arra, hogy ezzel együtt a lehető legalacsonyabb legyen a légellenállás.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 26

A vezetői környezet szintén vadonatúj a 488 GT3-hoz képest, kialakítása során meghallgatták a gyári pilóták és az ügyfelek visszajelzéseit. Arra törekedtek, hogy a vezető a lehető leggyorsabban kialakíthassa az optimális üléshelyzetet – a kormány és a pedálsor állítható –, illetve, hogy az elsődleges kezelőszervek minden helyzetben azonnal kézre álljanak. Ennek érdekében az F1 ihletésű kormánykerékre költözött számos funkció. Az ülést a Sabelt szállítja. A klímaberendezést és a szellőzést úgy tervezték meg, hogy minden helyzetben kellő mennyiségű friss levegő jusson a vezetőhöz.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 27

Az alumínium futómű konstrukciója szintén vadonatúj. A könnyed, élvezetes vezethetőség mellett a minimális tömegre törekedtek. A tengelytáv (2660 mm) hosszabb, mint a közúti verzióé, elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkarokat találunk. Fontos szempont volt a fejlesztés során, hogy a futómű a lehető leginkább kímélje az abroncsokat. A futómű, beleértve a kanyarstabilizátorokat is, széles tartományban (a lengéscsillapítók például öt fokozatban) állítható, újak a fékek, és teljesen egyedi, kifejezetten ide fejlesztett, 18 colos keréktárcsát kapott az autó.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 28

A 488 GT3-nál jóval könnyebb és gyorsabb a 296 GT3 beállítása, mert egyszerűbben férhetők a szabályozható alkatrészek. A motor és a kisegítő berendezések állapotának ellenőrzését is leegyszerűsítették, ezzel lerövidítve a karbantartás időszükségletét. Az első és hátsó vázelemek másodpercek alatt leszerelhetők, így villámgyorsan javíthatók a törések, sérülések.

A motor pontos teljesítményadatait nem adták meg, hiszen azok akár versenyről versenyre változhatnak. Hozzávetőlegesen 600 lóerővel és 710 Nm forgatónyomatékkal számolhatnak a pilóták. A száraz tömeg 1250 kg.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 29

Alább rövid gyári videóból ismerheted meg közelebbről a Ferrari 296 GT3 néhány részletét. Ha nem indul el a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul