A 488 GT3 volt a Ferrari történetének legsikeresebb versenyautó-modellje, amely pályafutása során 107 bajnoki címet és 429 futamgyőzelmet könyvelhetett el. Ráadásul olyan brutális utcai és pályamodelleket származtattak le belőle, mint a Ferrari 488 GT Modificata vagy a Ferrari P80/C.

Nehéz feladat egy ilyen kiváló konstrukciót felülmúlni, a Ferrari Competizioni GT munkatársainak azonban volt hova nyúlniuk: a 296 GTB minden szempontból méltó utódja a 488-asnak, ráadásul felmenői között olyan nagy neveket találunk, mint az 1963-as 250 LM, amelynek többek között utolsó Le Mans-i győzelmét köszönheti a Ferrari.

A 296 GT3 az aerodinamikai csomagtól és a kötelező versenykomponensektől eltekintve a lehető legközelebb maradt az utcai modellhez. Egy nagyon fontos ponton mégis eltérnek: a versenyszabályzat nem teszi lehetővé hibrid hajtásláncok alkalmazását, így a 2,9 literes V6-os benzinmotornak önmagában kell megbirkóznia a kihívással.

Kidobja a hibridet a Ferrari a versenypályán 2
Kidobja a hibridet a Ferrari a versenypályán 3

Kidobja a hibridet a Ferrari a versenypályán

Kidobja a hibridet a Ferrari a versenypályán

Kidobja a hibridet a Ferrari a versenypályán 6
Kidobja a hibridet a Ferrari a versenypályán 7
Fotó megosztása:

A 296 GT3 fejlesztése még folyamatban van, ezért fotók helyett csupán grafikákon keresztül alkothatunk képet a versenyautóról. Ezzel párhuzamosan azonban a franciaországi Oreca műhelyeiben már építik azokat a prototípusokat, amelyekkel hamarosan megkezdődhet a versenyautó tesztelése. A tervek szerint a Ferrari 296 GT3 már 2023-ban rajthoz áll.

A pontos műszaki adatok még nem ismertek, azt azonban tudjuk, hogy a V6-os önmagában 663 lóerőt ad le az utcai változatban, a hibrid hajtáslánc keretében, ez a számadat tehát nem feltétlenül mérvadó: a motort valószínűleg jelentős mértékben át kell hangolni, hogy a villanymotor támogatása nélkül is ütőképes legyen.