A Codalunga (szó szerint hosszú farok) története 2018-ban kezdődött, amikor a Pagani két törzsvásárlója felvetette, hogy kellene valami igazán különleges, klasszikus, elegáns autót építeni.

Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 1
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 2

Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen

Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen

Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 13
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 14
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 15
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 16
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 17
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 18
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 19
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 20
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 21
Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 22
Fotó megosztása:

A beszélgetést rajzolást, azt pedig intenzív fejlesztés követte: több mint két év megfeszített munka van abban az autóban, amelyből mindössze öt darabot készít a Pagani, egyenként 7 millió eurós (azaz 2,8 milliárd forintos) kezdőáron. Ebből az ötből egyet kifejezetten észak-amerikai specifikációk szerint hangolnak majd.

Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 23

A munkát a manufaktúra egyedi megbízásokra szakosodott részlege, a Pagani Grandi Complicazioni végezte el. Az autó hosszabb lett – a hátsó motorházfedél pontosan 360 mm-rel hosszabb, mint az alapkivitelű Huayra kupén –, ugyanakkor a mérnökök amit csak lehet, leszereltek az autóról, hogy csökkentsék a tömegét.

Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 24

Így eltűnt például a hátfalat burkoló rácsozat, ami szabad rátekintést enged a kerámia bevonatú titán kipufogó csövekre. Az 1280 kilósra fogyasztott kupé megkapta a Pagani aktív aerodinamikai csomagját, a V12-es motort pedig 840 lóerősre, 1100 Nm nyomatékúra hangolták. Ha az autó karaktere a hatvanas éveket idézi, a színvilág sem álhatott attól távol. Matt és félig matt felületek váltakoznak nyers karbon komponesekkel, az üléseket bőr/nubuk fonatú kárpit borítja.

Ezt a kocsit tényleg nagy faroknak hívják. Nem véletlen 25

Alább egy rövid rajzfilmen keresztül ismerkedhetsz a Codalungát megihlető Dolce Vitával. Ha nem indul magától a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul