A negyedik generációs Fabia összes eredendő előnyét – a kedvezőbb aerodinamikai adottságokat, a nagyobb szerkezeti szilárdságot és a karosszéria módosított arányait – egyaránt saját javára fordítja a Škoda Fabia RS Rally2, a cseh márka frissen bemutatott Rally2-es versenyautója.

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 1
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 2

Bemutatta új versenyautóját a Škoda

Bemutatta új versenyautóját a Škoda

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 17
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 18
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 19
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 20
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 21
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 22
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 23
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 24
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 25
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 26
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 27
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 28
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 29
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 30
Fotó megosztása:

A tervezők igyekeztek a lehető legközelebb maradni a közúti modell megjelenéséhez – ezt tükrözi az Octavia RS és Enyaq Coupé RS sportverziókhoz kínált “Mambazöld” karosszériaszín alkalmazása is –, így aztán még sokkolóbb látványt nyújtanak a szélesebb lökhárítók, az öblös légbeömlő, illetve légcserélő nyílások, valamint a hatalmas hátsó légterelő. Az eleve kedvező aerodinamikai adottságoknak is köszönhetően az új versenyautó esetében csaknem megduplázhatták a leszorítóerőt a közvetlen elődmodellhez képest.

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 31
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 32

Bemutatta új versenyautóját a Škoda

Bemutatta új versenyautóját a Škoda

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 115
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 116
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 117
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 118
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 119
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 120
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 121
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 122
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 123
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 124
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 125
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 126
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 127
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 128
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 129
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 130
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 131
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 132
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 133
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 134
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 135
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 136
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 137
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 138
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 139
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 140
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 141
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 142
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 143
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 144
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 145
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 146
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 147
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 148
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 149
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 150
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 151
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 152
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 153
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 154
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 155
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 156
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 157
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 158
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 159
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 160
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 161
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 162
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 163
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 164
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 165
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 166
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 167
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 168
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 169
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 170
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 171
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 172
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 173
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 174
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 175
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 176
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 177
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 178
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 179
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 180
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 181
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 182
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 183
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 184
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 185
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 186
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 187
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 188
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 189
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 190
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 191
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 192
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 193
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 194
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 195
Bemutatta új versenyautóját a Škoda 196
Fotó megosztása:

A Fabia RS Rally2 biztonságosabb is elődjénél, hiszen eleve merevebb vázszerkezetre épül. Ezt 35,8 méternyi acélcső behegesztésével kialakított bukókeret teszi teljessé. A szilárdabb struktúra járulékos előnye a precízebben beállítható felfüggesztés. Ahogy az új Fabia, az új versenyautó is nagyobb elődjénél, így a tervezőknek nagyobb játékterük volt a tömegeloszlás optimalizálására. A hosszabb tengelytávval és a kedvezőbb aerodinamikával együtt ez tovább javította a menetstabilitást.

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 197

Emlékeztetőül: a korábban R5 néven futó géposztály közvetlenül a Rally1 (korábban WRC) csúcskategória alatt húzódik, és bár az autók alapját sorozatgyártású típusok adják, az összkerékhajtási rendszernek és a turbómotornak nem sok köze van a szériamodellekhez.

Ez esetben a Škoda Octavia 2,0 literes, turbós benzinmotorjának csökkentették a löketét, a maximálisan megengedett 1,6 literre redukálva a lökettérfogatot – hely bőven volt a beépítésére, hiszen a motortér is nagyobb, mint az előző versenyautóé.

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 198

A motor maximális teljesítménye 291 lóerő (214 kW), legnagyobb forgatónyomatéka 430 Nm. A fejlesztés során jobb nyomatékleadást és közvetlenebb gázreakciót mutatott a motor, amelyhez ötfokozatú, szekvenciális sebességváltó csatlakozik. Az első és a hátsó tengely közötti kapcsolatot elektro-hidraulikus vezérlésű tengelykapcsoló oldja, amint a vezető behúzza a kéziféket, ami a szűk fordulók bevételekor előnyös.

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 199

A futómű szintén teljesen egyedi fejlesztésű, mind a négy keréknél McPherson rugóstagokat találunk, a felfüggesztést a hajtáslánc elemeihez hasonlóan rendkívül robusztusra tervezték. Az első fékek aszfaltos versenyen 355, murván 300 milliméteresek, hátul minden esetben 300 milliméteres tárcsákat alkalmaznak. A keréktárcsák az útburkolattól függően 18 vagy 15 colosak.

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 200

Az üzemanyagtartály nejlon/gumi kompozitból készült, ezért nem csak az ütéseknek áll ellen, de kilyukasztani is rendkívül nehéz A 82,5 literes tartályt alulról üvegszálas és kevlárburkolat védi, maga az üzemanyag pedig – az FIA új környezetvédelmi elképzeléseivel összhangban – megújuló forrásból származik, és egyáltalán nem tartalmaz ásványiolaj-származékokat.

Bemutatta új versenyautóját a Škoda 201