Európában soha nem volt ismert, de Észak-Amerikában is csak a legendákban él már a Scout márka neve. Az egykori International Harvester haszonjárműgyártó civil terepjáróként mutatta be a Scoutot még 1960-ban, jócskán megelőzve például a Ford Broncót.

Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 1
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 2

Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen

Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen

Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 27
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 28
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 29
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 30
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 31
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 32
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 33
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 34
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 35
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 36
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 37
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 38
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 39
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 40
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 41
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 42
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 43
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 44
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 45
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 46
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 47
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 48
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 49
Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 50
Fotó megosztása:

Akkoriban ütőképes versenytársa volt a Jeepnek, a cég azonban az 1980-as évek elején beszüntette a gyártását, pár évvel később pedig csődbe ment. A jogokat egy Navistar nevű cég szerezte meg, majd onnan 2020-ban a Volkswagen-csoporthoz tartozó Traton teherjárműmárka birtokába került.

Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 51

International Harvester Scout 800A Traveltop (1969–70)

Mivel a jelenlegi piaci környezet kedvez a keményvonalas, retró stílusú terepjáróknak, a Volkswagen komoly pénzt kíván belefektetni a fejlesztésbe: kezdetben egymilliárd dollárról beszélnek, a továbbiakban pedig társfinanszírozókat keresnek majd, írja a The Wall Street Journal-re hivatkozva az Automotive News.

Kőkemény terepjárót fejleszthet a Volkswagen 52

International Harvester Scout II 4×4 Traveltop (1973)

A Scout terepjáróként és pickupként is piacra kerülhet, és szinte bizonyos, hogy akkumulátoros elektromos hajtást kap. A VW 2026-ban készül piacra dobni a modellcsalád első tagját, évente negyedmillió darabos gyártással számolnak.