Két 500 lóerő feletti hajtáslánccal, új generációs vázszerkezettel és innovatív futómű-technológiákkal emeli a tétet a Range Rover Sport, a márka sportos zászlóshajója.

Az alapokat az MLA -Flex platform adja, amely szelektíven alkalmazott fémötvözetekből épül fel, és nemcsak harmadával nagyobb torziós szilárdsággal bír, mint a közvetlen előd, de a helykihasználása is jobb: az utasoknak nemcsak több hely jut, de kényelmesebben is ülhetnek.

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 1
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 2

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 40
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 41
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 42
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 43
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 44
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 45
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 46
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 47
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 48
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 49
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 50
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 51
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 52
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 53
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 54
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 55
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 56
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 57
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 58
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 59
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 60
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 61
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 62
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 63
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 64
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 65
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 66
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 67
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 68
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 69
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 70
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 71
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 72
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 73
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 74
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 75
Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 76
Fotó megosztása:

Ezt egészíti ki a módosítható kamratérfogatú (azaz igény szerint sportosan vagy kényelmesen rugózó), a nyomvonal változásaihoz navigációs adatok alapján előre alkalmazkodó légrugózás, az aktív kanyarstabilizátor, amely villanymotor segítségével tartja egyenesben a karosszériát, az összkerékkormányzás, a továbbfejlesztett offroad-tempomat, és egy sor további futómű-technológia.

A kényelmet továbbfejlesztett ülések, különösen hatékony légszűrőrendszer, motoros ajtóbehúzó, valamint a négy fejtámaszba beépített aktív zajcsillapító rendszer fokozza. A csúcskivitelű audiorendszer 29 hangszóróval szórakoztat. Az infotainment-rendszer ívelt kivitelű, 13,1 colos képernyőt kapott, a digitális műszeregység 13,7 colos.

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 77

Akármilyen nagy, a Range Rover Sport meglepően áramvonalas: a 0,29-es Cw-értékhez módosított fenéklemez-burkolat, az ajtókba süllyedő kilincsek, illetve a karosszérialemezekkel egy síkban illesztett ablaküvegek járulnak hozzá. A modell hátsó légterelője nagyobb, mint amit a Range Rover valaha, bármely utcai típusára szerelt – és ha már a legeknél tartunk, fényszóróból sem kapott még ilyen keskenyet egyetlen márkatárs sem.

Hajtásláncból összesen nyolcfélét kínál a Range Rover Sport. A 3,0 literes, soros hathengeres dízel- és benzinmotorok mind 48 V-os mild hibrid technológiát alkalmaznak. A dízelek 249, 300 vagy 350 lóerősek lehetnek, mindegyikhez 7,4 literes átlagfogyasztást ad meg a gyár. A benzinmotor 360 vagy 400 lóerős kivitelben választható. Az új csúcsmotor az 530 lóerős 4.4 V8 Twin Turbo, 4,5 mp-es 0-100 km/óra gyorsulással.

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 78

A szintén 3.0 literes, sorhatos plug-in hibrid kétféle teljesítményszinten, 440 vagy 510 lóerővel elérhető. Mindkettő nettó 31,8 kWh kapacitású akkumulátort és 105 kW-os villanymotort alkalmaz, tisztán elektromos hatótávolságuk a hivatalos mérések szerint 113 km, ami a gyár szerint a gyakorlatban 88 kilométer körüli értéket ígér. A gyengébbik verzió 5,8, az erősebbik 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, tisztán elektromos üzemben akár 140 km/órával suhanhatunk.

Nézd meg a vadonatúj Range Rover Sport gyári videóit: kattints ide!

Itt pedig a modell premierjét kísérő, eszement kaszkadőr mutatványt tekintheted meg.