A Jeep tavaly ilyenkor mutatta be a Wagoneer és Grand Wagoneer modelleket, pontosabban a Wagoneer márkát, mivel az extrém méretű típuscsaládot önálló brandként kezeli a cégcsoport. Az 5453 mm-es, alvázas óriások impozáns jelenségként uralták a kategóriát, most viszont megjelent a Wagoneer L (és Grand Wagoneer L), amelyek 305 mm-rel hosszabbak, 5758 milliméteresek, tengelytávjuk pedig 3124 mm-ről 3302 mm-re nőtt (+178 mm). A különbség jól észrevehető a hátsó ajtó kivágásában, lásd nyitóképünkön.

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 1
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 2

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 35
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 36
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 37
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 38
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 39
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 40
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 41
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 42
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 43
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 44
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 45
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 46
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 47
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 48
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 49
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 50
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 51
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 52
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 53
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 54
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 55
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 56
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 57
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 58
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 59
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 60
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 61
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 62
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 63
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 64
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 65
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 66
Fotó megosztása:

Mivel a teljes hossznövekedésből 127 mm-t a csomagtartóra fordítottak, nem meglepő, hogy itt is jelentős a növekedés: ha mindhárom üléssor használatban van, 1251 literes az üreg, ami majdnem pontosan másfélszer akkora, mint az alapmodell minimális értéke, a 804 liter. Ha a harmadik üléssort lehajtjuk, 2514 literes; ha a másodikat is, 3707 literes a csomagtartó.

Wagoneer-L-csomagtart

Ez utóbbihoz akkora padlófelület tartozik, ami egy pickup platójával vetekszik; három Euro-raklapot (1200 x 800 mm) is elhelyezhetünk, ha ennek látjuk értelmét. Ha maradunk az utasszállításnál, leginkább a második sorban utazók fognak örülni a hossznövekedésnek, nekik ugyanis 1085 mm-es lábtér jutott így, míg a harmadik üléssoron 929 mm-nek és a normál tengelytávú verzióhoz képest plusz tárolórekeszeknek örvendhetnek. A Wagoneer L, ahogy a normál tengelytávú verzió is, lehet hét- vagy nyolcszemélyes; az előbbihez fix középkonzol tartozik ülés- és klímavezérlő panellel (a Grand Wagoneer L alapértelmezésben négyzónás klímát kínál.)

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 68
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 69

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 101
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 102
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 103
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 104
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 105
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 106
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 107
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 108
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 109
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 110
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 111
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 112
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 113
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 114
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 115
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 116
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 117
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 118
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 119
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 120
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 121
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 122
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 123
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 124
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 125
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 126
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 127
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 128
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 129
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 130
Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 131
Fotó megosztása:

Az extra helykínálathoz extra lóerők is társulnak, itt debütál ugyanis az új Hurricane motorcsalád. A 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor a Wagoneer L fedélzetén 420, a Grand Wagoneer L orrában 510 lóerőt ad le, a forgatónyomatéki csúcs 635, illetve 678 Nm. A váltó mindkét esetben nyolcfokozatú automata.

A tömegcsökkentés érdekében az átdolgozott karosszérián alumínium nyílászárókat találunk. A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros. Az adaptív csillapítású légrugózás a Grand Wagoneer L esetében alapfelszerelés, a Wagoneer L felárért kínálja. A szervokomány elektromos, áttétele változó.

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 132

2023 Grand Wagoneer L

A szabad hasmagasság a légrugóknak köszönhetően 163 és 254 mm között variálható (az alapértelmezett érték 203 mm), a gázlómélység 609 mm. Összkerékhajtási rendszerből háromféle kérhető, ebből kettőhöz jár felező, illetve rendelhető különböző terepüzemmódokat kínáló elektronikus programváltó.

A digitális technológiai arzenál megegyezik a normál méretű Wagoneer és Grand Wagoneer típusokéval, a hátsó multimédiás rendszertől kezdve az első utasülés előtti kiegészítő képernyőig rengeteg audiovizuális opció áll az utasok rendelkezésére. Minden esetben bőrkárpitozást kap az összes ülés, a szín és a minőség felszereltségenként változik.

Még nagyobb lett a legnagyobb Jeep 133

2023 Grand Wagoneer L

Apropó, felszereltség: szintén most debütált a Wagoneer új kivitele, a Carbide szint, amely fekete keréktárcsákkal, sötétített hűtőmaszkokkal és ablakokkal, valamint fekete és sötétszürke belső kidolgozással nyűgözi le a vásárlókat. A Carbide csomag először a normál tengelytávú Wagoneer modellhez rendelhető, az év második felétől pedig a modellcsalád összes verziójához elérhető lesz.