2030-ra kizárólag elektromos járműveket fog gyártani a Mercedes-Benz, és ehhez kapcsolódóan kevesebb mint fele annyi CO2-t fog kibocsátani autónként, mint 2020-ban: erre vonatkozó pontos terveket ismertetett az autógyártó a napokban megszervezett környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalási konferenciáján.

Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 1
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 2

Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes

Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes

Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 15
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 16
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 17
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 18
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 19
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 20
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 21
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 22
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 23
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 24
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 25
Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 26
Fotó megosztása:

A CO2-emisszió tíz év alatti megfelezéséhez nem elég egyvalamin változtatni: a gyártó teljes járműflottájának villamosítását, a zöld energia alkalmazását a járművek töltésében, az akkumulátortechnológia fejlesztését, az újrahasznosított anyagok felhasználását, valamint a gyártás megújuló energiára történő átállítását nevezte meg, mint a változás oszlopait.

Ami a flotta villamosítását illeti, 2025-re 50 százalékra emelik a hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) járművek arányát, 2030-tól pedig kizárólag elektromos autókat forgalmaznak, ahol azt a piaci feltételek megengedik. Jelenleg hat tisztán elektromos modellt forgalmaz a cég, hamarosan további hármat ad hozzá portfóliójához.

Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 27

Akkumulátorgyártás a Mercedes-Benz leányvállalatánál, az Accumotive-nál

Ezek persze csak akkor nevezhetők környezetbarátnak, ha zöldenergiával töltjük akkumulátorukat. A Mercedes ezért teljes saját európai töltőhálózatát (azaz mintegy 300 ezer töltőpontot) átállítja megújuló forrrásokra.

Az akkumulátorok terén az innovatív összetételű cellákban, valamint az újrahasznosításban látja a megoldást a Mercedes. Itt lehet a legnagyobb mértékben csökkenteni a szénlábnyomot – egyrészt a gyártás zöldenergiára történő átállításával, ami akár 20%-kal csökkentheti az akkugyártás környezeti terhelését, másrészt az újszerű kémiai összetételű akkumulátortechnológiák alkalmazásával. A cég emellett hamarosan beindítja házon belüli szénsemleges újrahasznosító üzemét, ami új technikákat alkalmazva akár 96%-os újrahasznosítási arányt érhet el (a visszanyert nyersanyagok nagy nyitóképünkön láthatók).

Megfelezi CO2-kibocsátását a Mercedes 28

A Mercedes-Benz CO2-semleges akkumulátorgyára 2023-ban kezdi meg a termelést Németországban

Az acélötvözetek gyártásának megújuló energiával történő ellátása szintén a kitűzött célok között szerepel. Az alumíniumfelhasználás terén egyrészt egyre nagyobb arányban választanak újrahasznosított alumíniumot, másrészt új alumíniumot igyekeznek kizárólag olyan forrásból beszerezni, ahol igazoltan felelősségteljes, fenntartható módon állítják azt elő.

A fenntartható anyagok alkalmazása részben már megkezdődött: ilyen a műanyag hulladékból (PET-palack, halászháló) készített kárpitanyagok, szőnyegek használata, de a cég egyes elektromos járműveiben (EQE, EQS) a kábelcsatornákat szemétlerakóból visszanyert hulladékból gyártották. Mindent összevetve egy modern Mercedesben (pl. EQS) akár 80 kilogrammnyi újrahasznosított anyag is lehet, de 2030-ra az autók tömegének 40%-át ilyen anyagok fogják kitenni.

recycle