Igazi Hamupipőke-történetről számolt be a Porsche, amelyben a nem kifejezetten kedvelt 996-os széria egy elfeledett, elhanyagolt példánya született újjá kívánatos, tündöklően látványos különlegességként.

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 1
Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 2

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 10
Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 11
Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 12
Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 13
Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 14
Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 15
Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 16
Fotó megosztása:

A 996-os nem csak idétlen alakú fényszórói miatt szúrta a rajongók szemét, hanem azért is, mert ezzel a szériával szakított a Porsche a klasszikus léghűtéssel, és innentől kezdve szerelik vízhűtésű boxerrel a 911-est. Ez azonban nem jelenti azt, hogy rossz autó volna, ezért ennek az 1997 és 2006 között gyártott szériának egy korai, 1998-as példányát választották ki a látványos átalakító műtét alanyául.

Az apropót a Porsche youngtimer és oldtimer autóival foglalkozó Porsche Classic részleg új programja, a Porsche Sonderwünsch (magyarul ’különleges kívánság’) adta, a kezdeményezésben pedig a márka egyik legrégebb óta működő tulajdonosi klubja, az észak-amerikai Porsche Club of America volt a cég partnere.

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 17

Az amerikai specifikációjú 996-ost tehát átrepítették az Atlanti-óceánon, és elemeire szedték. Nem egyszerű felújítást terveztek azonban, hanem előzmények nélküli átalakítást: a karosszériát a GT3 versenyautó stílusában építették át, eredeti és újonnan tervezett alkatrészek felhasználásával növelve annak merevségét.

A legnagyobb kihívást a 911 Classic Club Coupe dupla buborék-tetőlemeze, valamint (az 1972-es 911 Carrera RS 2.7 stílusában megrajzolt) rögzített hátsó szárnya jelentette: ezeket a komponenseket egyedileg kellett megtervezni, majd teljes egészében kézi munkával elkészíteni.

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 18

Az utastérben is komoly feladat várt az alkotókra, hiszen az eredeti formákat megtartva, de vadonatúj anyagokból építették fel a vezetői környezetet. Az ülések középső sávját, valamint az ajtópaneleket bőrből fonott, farkasfog mintázatú betét díszíti. A tetőt és az oszlopokat perforált Alcantara-kárpit borítja. Az autó mechanikus elemeit a második generációs 911 GT3-ból emelték át, beleértve a 381 lóerős, 3,6 literes boxermotort, a fékeket és a futóművet is.

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 19

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Porsche 911 Classic Club Coupe speciális stíluselemeit nem először társítja különleges átépítésben a Porsche Classic: a 2009-ben bemutatott, mindössze 250 példányban gyártott 911 Sport Classic (Typ 997) egy nagyon hasonló szürke színt, dupla buboréktetőt és kacsafarok-légterelőt kapott.

A 18 colos kovácsolt könnyűfém Fuchs-keréktárcsákat a Porsche logója, valamint a karosszérián és az utastérben egyaránt feltűnő kék sávozás díszíti: ez a speciális árnyalat a Porsche Club of America hivatalos színe, ezzel is jelezve, hogy kinek készült az autó.

Utált csúfságból épített imádni való kincset a Porsche 21

A műszerfalon „911 Classic Club Coupe No. 001/001” embléma hirdeti, hogy az autóból ez az egyetlen példány létezik. Ezt egyébként annyira komolyan vették, hogy a fejlesztés során használt tesztpéldányt, amely értelemszerűen az utolsó csavarig megegyezett a végleges járművel, az autó elkészülte után darabjaira szedték, így nem fordulhat elő, hogy a jövőben felbukkan egy 000 sorozatszámú verzió a piacon.