Folgore, azaz villám: így nevezik a Maserati új, 100%-ban elektromos modelleket tömörítő almárkáját. Ennek első típusa a jövőre bemutatkozó, következő generációs Granturismo lesz (képeinken), majd szorosan a nyomában a Grecale szabadidőjármű is kap elektromos opciót. Ezek, akárcsak a GranCabrio, egyelőre belső égésű és villanymotorral egyaránt elérhetők lesznek.

2025-től minden Maserati-típusnak lesz akkumulátoros elektromos kivitele, az MC20 szupersportkocsitól a Levante nagy szabadidőjárművön át egészen a Quattroporte szedánig. Az utóbbi kettő új generációja kizárólag villanymotorral lesz kapható 2025-től; ezek az autók 3. szintű autonóm közlekedésre is képesek lesznek.

Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik 1
Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik 2

Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik

Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik

Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik 6
Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik 7
Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik 8
Fotó megosztása:

A következő mérföldkövet 2030-ra teszi a Maserati: innentől kezdve nem kíván belső égésű motorral szerelt járműveket gyártani, sem forgalmazni a márka. Amint Davide Grasso vezérigazgató fogalmazott, „személy szerint azt gondolom, 2030 után csak marginális igény fog mutatkozni a belső égésű motorok iránt”.

Az Automotive News Europe információi szerint minden Folgore típus összkerékhajtású lesz, a hátsókerék-hajtás egyelőre nincs terítéken, de ha igény mutatkozik rá, megfontolják. Annak fényében azonban, hogy a Folgore GranTurismo rendszerteljesítménye állítólag meg fogja haladni az 1200 lóerőt, indokoltnak hangzik ezt négy keréken elosztani.

Már jövőre jönnek az elektromos Maseratik 9