Ha egy autó elég jó volt Sebastien Loeb számára ahhoz, hogy elinduljon vele a Dakar-ralin, akkor valószínű, hogy a járműben olyan potenciál rejlik, amit átlagos emberek soha nem fognak tudni kiaknázni.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 1
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 2

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 19
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 20
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 21
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 22
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 23
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 24
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 25
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 26
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 27
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 28
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 29
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 30
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 31
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 32
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 33
Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 34
Fotó megosztása:

Azok viszont, akik nettó 1,25 millió angol fontot (azaz 550 millió forintot, plusz adók) hajlandóak kifizetni egy autóért, joggal várják el, hogy ezek a kiaknázhatatlan képességek a lehető legtávolabb legyenek saját adottságaiktól. Ezért a most bemutatott Prodrive Hunter orrába beépített, de messze hátratolt 3.5 V6-os turbómotor teljesítményét jó 50 százalékkal megnövelték Loeb versenyautójához képest.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 35

609 lóerő és 700 Nm minden körülmények között embertelen menetdinamikát eredményez. A három differenciálművel szerelt összkerékhajtás ugyanúgy extrém terepalkalmasságot sejtet, mint a 40 centiméteres rugóutak (a versenyautóé „csak” 35 cm), a minden keréknél duplán beépített rugóstagok, vagy a 35 colos offroad abroncsok.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 36

Ezek a futóműadatok értelemszerűen korlátozzák a biztonságosan elérhető végsebességet, de a Prodrive nem mulasztotta el megemlíteni, hogy a Hunter elméletileg csaknem 300 km/órára képes.

Az elöl-hátul hatdugattyús nyergekkel és belső hűtésű tárcsákkal szerelt autó sebességváltója a kormányról kapcsolható – ezen a ponton nem ragaszkodtak a versenyautó hatfokozatú, kézi kapcsolású szekvenciális egységéhez, ám ez nem okozott dinamikavesztést, az autó nem egészen négy másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 37

A belső tér berendezése részben a hétköznapi használat igényeihez igazodik. A műszeregység digitális, a középkonzolon tradicionális kezelőszerveket találunk. Ugyanakkor a biztonsági övek hatpontosak, a kagylóülések héja pedig ugyanúgy karbon kompozitból készült, mint a csővázra rögzített karosszéria-borítópanelek. A Hunter 480 liternyi üzemanyagot cipel magával.

Az első Prodrive Hunter már elkészült, jelenleg a Közel-Keleten mutogatják a potenciális vevőknek, akik az autó minden pontját személyes ízlésük szerint kidolgozva rendelhetik meg saját példányukat. Az első Hunterek még az idén tulajdonosaikhoz kerülnek.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 39