Miután a laboratóriumban jól vizsgáztak, most közúton és zárt pályán, mínusz 20 fok alatti külső hőmérsékleten zajlanak a BMW iX5 Hydrogen prototípusainak tesztjei. A mérnökök azt vizsgálják, megbízhatóan működnek-e ilyen hidegben is az üzemanyag-ellátó, illetve az elektromos rendszerek komponensei.

Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 1
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 2

Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t

Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t

Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 12
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 13
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 14
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 15
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 16
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 17
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 18
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 19
Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 20
Fotó megosztása:

A leendő szériamodell ötödik generációs BMW eDrive technológiát alkalmazó villanymotorja 374 lóerős csúcsteljesítményre képes. Az ehhez szükséges elektromos energiát a két darab, 700 bar nyomású karbon kompozit tartályban tárolt hidrogénről táplált, 170 lóerős teljesítményű üzemanyagcella, illetve egy nagy teljesítményű akkumulátor biztosítja – utóbbi tölthető az üzemanyagcelláról, vagy a villanymotorról, regeneratív üzemben.

Már idén vásárolhatsz hidrogénüzemű BMW-t 21

A tavaly nyáron beharangozott modell még az idén sorozatgyártásba kerül; a hírek szerint kis darabszámú szériára készül a BMW.

Nem most kezdte egyébként a hidrogénes bizniszt a bajor autógyártó: már 2006-ban bemutatta hidrogén üzemű 7-es szedánját; ebben azonban nem üzemanyagcella dolgozott, hanem hidrogénnel üzemeltethető, belső égésű motor.