A jövő hét végéig felfüggeszti a termelést stuttgart-zuffenhauseni üzemében a Porsche. Ez napi kétszáz darab – azaz összesen mintegy kétezer – autót jelent. A gyártó számos alkatrész hiányát jelölte meg a késlekedés okaként.

Amint arról a Reuters korábban beszámolt, elsősorban a kábelkötegek el nem érhetősége okoz áthidalhatatlan problémát számos európai autógyártó számára.

Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 1
Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 2

Porschét rendeltél? Rossz hírünk van

Porschét rendeltél? Rossz hírünk van

Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 8
Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 9
Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 10
Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 11
Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 12
Fotó megosztása:

A termékek egyik jelentős beszállítója, a Leoni két üzemet is működtet Nyugat-Ukrajnában; az itteni gyártást most minden erejükkel igyekeznek máshová átcsoportosítani, ám ez hosszabb-rövidebb fennakadást okoz a beszállítói láncban – szakértők szerint hónapokba telhet, mire az új forrásokból fennakadások nélkül biztosíthatók az alkatrészek.

Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 13 

A kábelkötegek semmivel nem helyettesíthető alkatrészek: egy átlagos autóban mintegy 5 kilométernyi elektromos vezeték fut; ezeket fogja össze külső behatásoktól és interferenciáktól védve, kezelhető formában a kábelköteg – minden típusban értelemszerűen más és más kialakításban.

Porschét rendeltél? Rossz hírünk van 14

A Reuters ukrán kormányzati forrásból származó információi szerint Ukrajnában huszonkét nemzetközi autógyártó vállalat rendelkezik érdekeltséggel. A beruházások összértéke meghaladja a 600 millió dollárt, a 38 autóipari beszállító üzemben több mint 60 000 embert foglalkoztatnak.