Pontosan hatvan évvel azután, hogy a Ferrari egy különös peremet alakított ki a 246 SP versenyautó farán, ezzel megteremtve a leszorítóerő fokozására szolgáló hátsó légterelő fogalmát, a Peugeot csavart egyet a hagyományokon, és eldobta a ma már magától értetődőnek tekintett szárnyat.

A hosszú távú világbajnokság új, 2022-es szabályrendszere nem kötött ki mást, mint hogy minden versenyautón csupán egy darab állítható aerodinamikai elem lehet. A Peugeot ezért gondolt egy merészet, és a diffúzort építette meg állíthatóra, a szárnyat pedig teljes egészében elhagyták.

Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 1
Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 2

Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8

Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8

Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 7
Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 8
Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 9
Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 10
Fotó megosztása:

Így persze a 9X8 teljesen szürreálisan néz ki – versenyautós szemmel azért, mert nincs rajta szárny, utcai autóként pedig azért, mert minden más eleme a szárny hiányát hivatott pótolni, ezért úgy néz ki, mint egy organikus űrhajó.

A furcsa megjelenés ez esetben sikert hozott a Peugeot-nak: a világ egyik legnagyobb jelentőségű autóipari formatervezési seregszemléjén, a párizsi Festival Automobile International díjátadóján a Peugeot 9X8-ast választották meg az év legszebb hipersportkocsijának. A modell győzelmét még értékesebbé teszi, hogy a díjért nem csupán (sőt, elsősorban nem) versenyautók szálltak versenybe: a győzelemre elvileg minden újonnan bevezetett, nagy értékű, sorozatgyártású sportautónak esélye volt.

Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 11

Nagy dolog persze a dizájngyőzelem, de a Peugeot Sport mégis csak jobban örülne annak, ha a bajnokságban is kijutna nekik a sikerből. Ez egyelőre várat magára: a csapat a napokban bejelentette, hogy az eredeti tervekkel szemben mégsem vesznek részt a Le Mans-i futamon; az autó várhatóan július 10-én, Monzában eshet át a tűzkeresztségen.

Emlékeztetőül: a Peugeot 9X8 2,6 literes, V6-os turbómotorjának maximális teljesítménye 500 kW (680 LE), amit egy 200 kW-os (272 LE) villanymotor egészít ki; az előbbi a hátsó, az utóbbi az első tengelyt hajtja. A két erőforrás összteljesítménye a verseny egyetlen pillanatában sem haladhatja meg a 680 lóerőt. A hibrid üzem alkalmazását kizárólag 120 km/óra felett engedélyezik a szabályok, ugyanakkor például a bokszutcában tisztán elektromos hajtással haladhatnak az autók.

Versenyzés nélkül győzött a Peugeot 9X8 12