A németországi Hengstey-tavon működő Koepchenwerkben előállított elektromos energia egy részét, mintegy 4,5 megawattot képes rövid távon tárolni az az újonnan üzembe állított létesítmény, amelyben Audi villanyautókból kiszerelt lítiumion-akkumulátorokat állítottak üzembe. Ez töredéke csupán a telep (amelyet egyébként hamarosan bezárnak, és a továbbiakban csak turisztikai létesítményként, illetve ipari műemlékként szolgál majd) teljes teljesítményének, arra viszont alkalmas, hogy felmérjék, mennyire és milyen hosszan alkalmasak a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok az ipari áramtárolásra.

Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben 1
Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben 2

Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben

Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben

Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben 6
Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben 7
Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben 8
Fotó megosztása:

Az autókban már nem használható, csökkent kapacitású (az Audi szerint az eredeti érték 80%-án álló) akkumulátorokat újrahasznosítani mindenképpen olcsóbb, valamint kevésbé nyersanyag- és energiaigényes, azaz környezetbarátabb megoldás, mint új akkumulátorokat állítani üzembe.

A 60 akkumulátormodult egy apró, 160 négyzetméteres csarnokban helyezték el. Egy modul mintegy 700 kilót nyom. Az RWE novemberben üzemelte be a tározót, és a tervek szerint még idén megkezdi az itt tárolt energia piaci értékesítését.

A Koepchenwerk egyébként maga is csak energiatározó, nem tényleges áramfejlesztő: a megtermelt energia segítségével felszivattyúzzák a vizet a másfél millió köbméteres felső medencébe, majd a fogyasztás mértékétől függően onnan eresztik rá a vizet a turbinákra.

Audi-akkukba töltik az áramot egy német vízerőműben 9

A turbinák (narancssárga) 70 másodperc alatt pörögnek fel a maximális 250/perc fordulatszámra, az egységek összesített teljesítménye 153 megawatt, egy huzamban négy órán át működtethetők
Fotó: Wikipedia / 35mm