A Renault Austral szabadidőjármű álcázott prototípusáról közölt fényképeket a gyár, némi információval megtámogatva azokat.

Ami a dizájnt illeti, egyértelmű a kapcsolat az Austral és az új, tisztán elektromos Renault Mégane között. A keskeny első és hátsó lámpatestek, a gömbölyű orr, a hatalmas embléma mind a közelmúltban bemutatott alsó-középkategóriás villanyautót idézik, de az oldalablakok alsó keretének a vonalvezetése is megegyezik a ferdehátúéval. Azonnal észrevehető különbséget csak az oldalajtók hagyományos kilincsei mutatnak – no meg a funkcionális hűtőrács megléte.

Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve 1
Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve 2

Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve

Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve

Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve 7
Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve 8
Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve 9
Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve 10
Fotó megosztása:

Ez utóbbi pedig már érdemi műszaki eltérésre utal. Míg ugyanis az új generációs Mégane első körben kizárólag villanymotorral lesz megvásárolható, az Austral nem kínál teljesen emissziómentes hajtásláncot. Kétféle mild hibriddel – egy 12 V-os 1.3-as benzinmotoros egységgel, valamint egy 48 V-os 1,2-essel –, továbbá egy új generációs E-Tech full hibriddel lesz elérhető. Ez utóbbi akár 105 g/km CO2-kibocsátásra lesz képes, ami egy szabadidőjárműnél lenyűgözően kedvező. Az egyetlen további részlet, amit közöltek, az az, hogy a motorkínálat legerősebb tagja 200 lóerős lesz, azt azonban nem árulták el, hogy ez melyik lesz a három közül.

Csak hibridként lesz kapható a Renault új szabadidőjárműve 11

Az Austral fejlesztése egyébként a végső szakaszába lépett. Már javában folynak a közúton és tesztpályákon végzett próbák, amelyek során száz prototípus összesen kétmillió kilométert tesz majd meg.