Az alapkivitelű Corollával közös padlólemezen, de vadonatúj hibrid hajtáslánccal lép piacra Európában az eredetileg tavaly bemutatott Toyota Corolla Cross 2022 őszén.

Terepjáró készül a Toyota Corollából 1
Terepjáró készül a Toyota Corollából 2

Terepjáró készül a Toyota Corollából

Terepjáró készül a Toyota Corollából

Terepjáró készül a Toyota Corollából 13
Terepjáró készül a Toyota Corollából 14
Terepjáró készül a Toyota Corollából 15
Terepjáró készül a Toyota Corollából 16
Terepjáró készül a Toyota Corollából 17
Terepjáró készül a Toyota Corollából 18
Terepjáró készül a Toyota Corollából 19
Terepjáró készül a Toyota Corollából 20
Terepjáró készül a Toyota Corollából 21
Terepjáró készül a Toyota Corollából 22
Fotó megosztása:

A modell pont annyival nagyobb a C-HR-nél, mint amennyivel a RAV4-nél kisebb (4460 x 1825 x 1620 mm, 2640 mm tengelytáv), bár ez csalóka, mert a két kisebb crossover tengelytávja pontosan megegyezik. Mivel azonban magasabb építésű, szögletes karosszériát kapott, tágasabb lesz benne a fejtér, így a lábtér is nagyobbnak érződik majd. A csomagtartó jóval tágasabb, mint a C-HR-é.

Terepjáró készül a Toyota Corollából 23

A nagy szenzáció az ötödik generációs öntöltő hibrid rendszer, amelyet a Corolla Cross kap meg elsőként a világon. Az első- és összkerékhajtással egyaránt rendelhető konfiguráció az elődnél erősebb villanymotort kapott, így az több munkát tud átvállalni a benzinmotortól, ami takarékosabbá és nyomatékosabbá teszi a rendszert. Emellett a Toyota mérnökei átdolgozták a kenési rendszert, az akkumulátor pedig nem csak nagyobb teljesítményű, de 40%-kal könnyebb is, mint korábban.

Terepjáró készül a Toyota Corollából 24
Terepjáró készül a Toyota Corollából 25

A rendszerteljesítmény összesen több mint 8%-kal nőtt, így az a 2,0 literes motorral most 197 lóerő. Az összkerékhajtású változat plusz egy villanymotort kap, amelynek teljesítménye 30,6 kW (kb. 40 LE); mindkét verzió egyformán 8,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A vezethetőség egyébként is erőssége az ötödik generációs hibrid rendszernek, mondja a Toyota: lineárisabbak a gázreakciók, kiszámíthatóbb a gyorsulás, a fordulatszámot és a járműsebességet összehangolták.

Terepjáró készül a Toyota Corollából 26

A műszeregység 12,3 colos, a központi érintőképernyő 10,5 colos digitális kijelző, utóbbiban a hardver és a szoftver is vadonatúj.

A Toyota Cross a legújabb generációs Toyota biztonsági funkciókat fejlett vezetőtámogató rendszerekkel integráló T-Mate technológiát is megkapja. Olyan új funkciókat nyújt a rendszer, mint hogy kis sebességű ütközés veszélye esetén megakadályozza a gyorsítást, illetve kereszteződésben nem enged bekanyarodni, ha jönnek szemből.

Alább két videón – egy rövidebb, és egy hosszabb filmen – keresztül ismerkedhetsz a Toyota Corolla Cross-szal.

a videó a hirdetés után indul