Thaiföldön már kapható a Toyota legújabb kompakt crossovere, a Corolla Cross. A világ legnagyobb számban eladott személyautójával vont párhuzam meglehetősen erőltetett, hiszen míg a Yaris és a Yaris Cross megjelenése között felismerhető némi kapcsolat, a Corolla Cross csak TNGA-C padlólemezében mutat azonosságot a Corollával. Talán pontosabbak vagyunk, ha az azonos alapokra épülő C-HR tágasabb, kevésbé dizájn-orientált változatának tekintjük az új modellt.

A siker szempontjából persze mindegy, hogy honnan közelítjük meg a kérdést, és manapság nem lehet olyan szabadidőjárművet bemutatni, amit ne zabálnának az emberek.

A Corolla Cross leginkább helykínálatában tér el a C-HR-től: noha a tengelytáv azonos, a megnövelt szélességnek és magasságnak köszönhetően kényelmesebb üléspozíciót ígér a modell, a csomagtartó pedig akár 110 literrel tágasabb.

Már a Corollából is készült terepjáró 2

 

Toyota
Corolla 5-ajtós

Toyota
Corolla Cross

Toyota
C-HR

Hosszúság (mm)

4370

4460

4360

Szélesség (mm)

1790

1825

1795

Magasság (mm)

1435

1620

1565

Tengelytáv (mm)

2640

2640

2640

Csomagtartó
(liter)

361

487 /
440 (pótkerékkel)

377

A Corolla Cross a TNGA padlólemezzel járó összes aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciót tudja, széria vagy opciós tétel a holttérfigyelés, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés és számos további funkció.

Már a Corollából is készült terepjáró 3

Kétzónás klímaberendezés, nagy érintőképernyő, hangulatvilágítás

A modell ugyanazzal a két motorral kapható, mint a helyi (ázsiai) kivitelű C-HR: a hibrid és a benzines verzió ugyanannak az 1,8 literes 2ZR-FE blokknak egy-egy speciális kivitelét kapja. Előbbi takarékos Atkinson-ciklusban üzemel, és 98 lóerőt ad le (2ZR-FXE), míg az utóbbi valójában flex-fuel, azaz kettős üzemanyagú verzió, 140 lóerővel. A hibridhez egy 72 lóerős villanymotor társul; a rendszerteljesítmény az Európában is ismert 122 lóerő. Mindkét hajtáslánchoz fokozatmentes váltó kapcsolódik, de eltérő technológiával.

Már a Corollából is készült terepjáró 4

Az elöl MacPherson rugóstagokat és belső hűtésű féktárcsákat, hátul csatolt lengőkarokat és tömör tárcsákat alkalmazó futómű szintén szokásos opció a Toyota alsó-középkategóriás palettáján.

Forrás: Toyota