Néhány milliméter híján 485 centiméter hosszú karosszériájával, 2,9 méteres tengelytávjával minden, csak nem apró a Maserati Grecale, az olasz márka új szabadidőjárműve. Az ötméteres Levante (tengelytáv: 3,0 méter) mellett mégis kompaktnak hat az újonc: szélessége három, magassága kettő és fél centivel kisebb az eredeti olasz luxusterepjáróénál.

Az összehasonlítások sorában azonban az erőforrás jelenti a legnagyobb kontrasztot: mindössze 1995 köbcentiméteres, soros négyhengeres turbómotorról van szó, amely 300 lóerővel és 450 Nm forgatónyomatékkal nógatja mozgásra az 1,87 tonnás behemótot. Munkáját 48 V-os mild hibrid rendszer segíti, amely a hasonló megoldások többségétől eltérően nem csak a fékenergia visszanyerésére, valamint a várakozáskor leállított motor újraindítására szolgál, hanem a hajtásba is besegít, áthidalva a turbólyukat.

Hibrid luxusterepjáró Olaszországból 2

A nyolcfokozatú automata sebességváltó, a négykerék-hajtás és az opciós részlegesen önzáró hátsó differenciálmű összjátékának köszönhetően 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a Grecale, a végsebesség 240 km/óra.

A Grecale felárért adaptív lengéscsillapítással és légrugózással is felszerelhető. Utóbbi a normál állásból 30 mm-rel emelhető (terepezéshez), vagy 35 mm-rel süllyeszthető, hogy könnyebb legyen a be- és kiszállás.

Hibrid luxusterepjáró Olaszországból 3

Az autó négyféle üzemmódot kínál. A komfort nem igényel különösebb magyarázatot. A GT a komfortos vezethetőséget megőrizve gyorsabb gázreakciókat és vérmesebb motorhangot biztosít. Sport fokozatban 15 mm-rel lejjebb ül a légrugó (ha van), a gázreakciók és a motorhang a lehető legsportosabb. Az utolsó lehetőség az off-road állás, amely alapértelmezésben 20 mm-es emelést ad (további 10 mm opcióját fenntartva), a motorvezérlés a nagyobb nyomatékot részesíti előnyben.

Hibrid luxusterepjáró Olaszországból 4

Ami a kezelőfelületet illeti, a középkonzolon két érintőképernyőt találunk: a 12,3 colos szolgál a navigációs, multimédiás és egyéb funkciók vezérlésére, míg a kisebb, 8,8 colos monitor az egyéb szolgáltatásokat (pl. klímaberendezés) kezeli. Hátul is van egy érintőképernyő, amiről a háromzónás klímaberendezés hátsó üléssori szakaszát lehet szabályozni.

Hibrid luxusterepjáró Olaszországból 5