Az eredetileg idén márciusra ígért világpremier elmaradt, a munka azonban nem állt meg: állítólag egy rendelést már felvettek, és 2022 elejére le is gyártják a Chaos első példányát Athénban, Szpürosz Panopulosz műhelyében.

A kétféle kivitelben, kettő- vagy háromezer lóerővel kínált autó különlegessége, hogy számos alkatrészét 3D nyomtatóval készítették el, a keréktárcsáktól kezdve a főtengelyig.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 2

A 22 főt foglalkoztató cég, a Spyros Panopoulos Automotive szupersportautók gyári alkatrész-beszállítójaként szerzett tapasztalatot az elmúlt években, a cégtulajdonos alapító elismert motorépítő az F1-től a gyorsulási versenyekig.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 3

A kompetencia tehát megvan, innen mégis nagy az ugrás az 5,5-12,4 millió euróért (2-4,5 milliárd Ft) kínált, teljesen saját fejlesztésű autóig, amely fejlesztője szerint kiérdemli, hogy ultrasportkocsiként emlegessék.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 4

Akár egy klingon űrhajó kezelőszerve is lehetne

Noha később hibrid és elektromos hajtásláncokban is gondolkodik, első körben klasszikus belső égésű motort tervezett. A 4,0 literes V10-es akár 11.000/percet forog, teljesítménye meghaladja a 2000 lóerőt, a maximális forgatónyomaték közel 1400 Nm.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 5

Ez azonban csak a belépő szint: lesz egy extrém egzotikus anyagokból készülő csúcsverzió is, amely akár 12.200/percet forog, teljesítménye 3000 lóerő fölött lesz, legnagyobb forgatónyomatéka megközelíti a 2000 Nm-t.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 6

A gyártó által kalkulált menetdinamikai adatok földönkívüliek: álló helyzetből 1,55 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 300 km/óráig 7,1 másodpercig tart eljutni, és mire elszámoltunk hét és félig, már 400 métert is megtett az autó.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 7

A végsebesség már a gyengébbik verzió esetében is meghaladja az 500 km/órát.