Kétféle kivitelben tervezi megvalósítani mindennél extrémebb hipersportautóját Szpürosz Panopulosz (fent), aki gyorsulási versenyekre szánt autók építésével szerzett nevet magának.

A Project Chaos (azaz Káosz-projekt) néven emlegetett járműbe egy teljes egészében saját tervezésű és gyártású 4.0 V10-es motor kerül. Hengerenként két befecskendező és négy szelep dolgozik majd a blokkban, a vezérműtengelyek és a szelepek titánból készülnek, a két óriási turbó karbon-titán kombináció lesz, kerámia turbinakerekekkel.

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 1
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 2

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 15
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 16
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 17
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 18
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 19
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 20
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 21
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 22
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 23
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 24
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 25
3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 26
Fotó megosztása:

Manapság nem divat belső égésű motorral szerelt hipersportautót tervezni, de Panopoulos úr nem bajlódik villanymotorokkal. Miért is tenné: a 3D nyomtatóval legyártott titán dugattyúkkal és hajtókarokkal szerelt blokk 11 ezret forog percenként, teljesítménye 2000 lóerő, ha pedig karbon kompozit hajtókarokkal és űrhajózási hőpajzsoknál használt kerámiából 3D-nyomtatott dugattyúkkal szereli fel ugyanezt a blokkot, a maximális fordulatszám 12 000/perc lehet, a teljesítmény pedig eléri a 3000 lóerőt.

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 27

Szépségesek a 3D-nyomtatóval megformált komponensek, és vélhetően a tömegük is minimális

Azt még nem tudni, a motor egyéb alkatrészei, a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó vagy akár az abroncsok hogyan fogják bírni az iszonyatos igénybe vételt: az elvileg 1150 kilós autó a gravitációs erő háromszorosával gyorsul majd (0-400 km/óra 7 másodperc alatt!), végsebessége várhatóan meghaladja az 500 km/órát – ezek szigorúan elméleti adatok, természetesen.

Az autó hivatalos világpremierje elvileg 2021-ben, a Genfi Autószalonon lesz. Meglátjuk, több-e egy elméletnél!

3000 lóerős hipersportkocsi készül Európában 28

ezgif-6-e355f7842b28
image posting