Már 20 ezer eurótól elérhető lesz a 2025-ben piacra kerülő mikro-szabadidőjármű, a Volkswagen legkisebb villanyautója, amelyet most ID. LIFE néven előlegezett meg a gyártó. A modell specialitása, hogy bár ugyanarra az MEB moduláris elektromos padlólemezre épül, mint az ID.3 és ID.4, azokkal ellentétben elsőkerék-hajtású lesz.

A villanymotor teljesítménye 234 lóerő – nem valószínű, hogy a szériamodell is megmarad ilyen erősnek, ahogy a 6,9 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra, vagy a 400 kilométeres elektromos hatótávolságra sincs szüksége egy városi kisautónak.

Annál inkább a bőséges helykínálatra: a csomagtartó alaphelyzetben 225 literes, padlója alatt további 108 liternyi üreg várja az apróságokat – a töltőkábel elfér az orrban kialakított, nyolcliteres rekeszben.

Parányi villanyterepjáró a Volkswagentől 2

A tetőlemez, illetve az első motorházfedél valójában felfújható szövetből készült, amelyeket cipzárral lehet rögzíteni, illetve eltávolítani. Az orrban ekkor 68 literes tárolóhelyet kapunk, míg a tetőt leszerelve kvázi kabrióként élvezhetjük az autót.

Az első ülés teljesen hátrabillenthető, ilyenkor kétszemélyes fekvőfotellé alakul át a belső tér; a szélvédő elé a műszerfalból kihúzható vetítővászon feszíthető; a fedélzeten nem csak projektort, de játékkonzolt is találunk.  

Parányi villanyterepjáró a Volkswagentől 3
Parányi villanyterepjáró a Volkswagentől 4

Az 57 kW-os akkumulátor külső fogyasztók működtetésére is használható, az autó 230 voltos, 16 amperes csatlakozót kínál erre a célra.

Habár az ID. LIFE városi crossover, 190 mm-es szabad hasmagasságával, valamint 26, illetve 37 fokos első és hátsó terepszögeivel földúton, ösvényen is elboldogul. Ha inkább aludnánk, a hátsó üléstámla is hátra dönthető.

Parányi villanyterepjáró a Volkswagentől 5

Az ajtózseb szó szerint zseb, de közben vezeték nélküli okostelefon-töltőt is rejt