Idestova harminchat éve épít terepversenyautókat Land Rover Defenderekből a brit Bowler manufaktúra; a két cég kapcsolatát 2012-ben formálisan is hivatalossá tették. Az első generációs Defender nyugdíjazásával úgy tűnt, okafogyottá válik az együttműködés, ám a jelek szerint erről szó sincs.

Versenyautó készült az új Defenderből 1
Versenyautó készült az új Defenderből 2

Versenyautó készült az új Defenderből

Versenyautó készült az új Defenderből 49
Versenyautó készült az új Defenderből 50
Versenyautó készült az új Defenderből 51
Versenyautó készült az új Defenderből 52
Versenyautó készült az új Defenderből 53
Versenyautó készült az új Defenderből 54
Versenyautó készült az új Defenderből 55
Versenyautó készült az új Defenderből 56
Versenyautó készült az új Defenderből 57
Versenyautó készült az új Defenderből 58
Versenyautó készült az új Defenderből 59
Versenyautó készült az új Defenderből 60
Versenyautó készült az új Defenderből 61
Versenyautó készült az új Defenderből 62
Versenyautó készült az új Defenderből 63
Versenyautó készült az új Defenderből 64
Versenyautó készült az új Defenderből 65
Versenyautó készült az új Defenderből 66
Versenyautó készült az új Defenderből 67
Versenyautó készült az új Defenderből 68
Versenyautó készült az új Defenderből 69
Versenyautó készült az új Defenderből 70
Versenyautó készült az új Defenderből 71
Versenyautó készült az új Defenderből 72
Versenyautó készült az új Defenderből 73
Versenyautó készült az új Defenderből 74
Versenyautó készült az új Defenderből 75
Versenyautó készült az új Defenderből 76
Versenyautó készült az új Defenderből 77
Versenyautó készült az új Defenderből 78
Versenyautó készült az új Defenderből 79
Versenyautó készült az új Defenderből 80
Versenyautó készült az új Defenderből 81
Versenyautó készült az új Defenderből 82
Versenyautó készült az új Defenderből 83
Versenyautó készült az új Defenderből 84
Versenyautó készült az új Defenderből 85
Versenyautó készült az új Defenderből 86
Versenyautó készült az új Defenderből 87
Versenyautó készült az új Defenderből 88
Versenyautó készült az új Defenderből 89
Versenyautó készült az új Defenderből 90
Versenyautó készült az új Defenderből 91
Versenyautó készült az új Defenderből 92
Versenyautó készült az új Defenderből 93
Versenyautó készült az új Defenderből 94
Fotó megosztása:

Az új generációs Defender alapjaira épített versenyautó 2,0 literes, 300 lóerős benzinmotorjához nem nyúltak, bár a sebességváltó és a motor bekötéseit egyaránt megerősítették, áthelyezték az automata sebességváltó programválasztóját, valamint egyedi váltófüleket szereltek a kormányra. Szintén merevítést kapott az első és a hátsó segédvázkeret, amelyek a teljesen áthangolt futóművet tartják. A hasmagasság 25 mm-rel nőtt, helyet hagyva a Bowler saját fejlesztésű, 18 colos keréktárcsáinak. Szintén egyedi fejlesztés a kipufogórendszer.

Versenyautó készült az új Defenderből 95

A Defender eleve merev karosszériáját tovább szilárdították, az oldalajtók alsó részéből levágtak egy darabot, hogy felszerelhessék a küszöb teljes hosszában húzódó fenékvédő lemezeket. Az átdolgozott orr több levegőt enged a hűtőre; a hűtést oldalsó légbevezető nyílások is segítik. A világítást motorsport-specifikációjú lámpákkal váltották ki, ahogy az új tetőszárnyon is találhatók hátsó helyzetjelzők.

Versenyautó készült az új Defenderből 96

Az utasteret becsövezték, a bukókereten alakították ki a pótkerék rögzítési pontját. A szélvédő kivételével minden ablakot plexire cseréltek. Újak a kábelkötegek, módosították a blokkolásgátló és a menetstabilizáló rendszer beállításait, a légzsákokat kiszerelték, a kormány gyorscsatlakozós, a biztonsági övek hatpontosak, és természetesen automata és kézi tűzoltó berendezés, valamint külső és belső áramtalanító kapcsoló is került az autóba.

Versenyautó készült az új Defenderből 97

A Bowler saját márkakupát indít az általa épített, tokkal-vonóval 99 500 angol fontba (kb. 40 millió Ft) kerülő autóknak; a 2022-es szezon jövő márciusban indul.

Ha videón is megnéznéd a Bowler-féle Land Rover Defendert, kattints ide!