1992, 1993, 2009: három év, amikor a Peugeot 905, illetve a Peugeot 908 révén oroszlános zászló lengett Le Mans tornyán. 2011-ben aztán vége lett a dalnak és a táncnak, a 2012-re tervezett hibrid versenyautó már nem állt rajthoz, a francia márka kényszerből sutba dobta hosszú távú versenyprogramját.

Most viszont ismét itt vannak, méghozzá a frissen bevezetett Hypercar kategóriában, amely az aerodinamikára vonatkozó, rugalmasabb megkötéseinek köszönhetően innovatív, kreatív mérnöki megoldásokat tesz lehetővé.

Ilyen kreatív ötlet rögtön, hogy az autón (5000 x 2080 x 1180 mm; 3045 mm tengelytáv) nincs hátsó szárny: a Peugeot mérnökei állítják, hogy anélkül is sikerült elérni a kellő leszorítóerőt, ám egyelőre nem hajlandóak elárulni a titkát.

680 lóerős Batmobillal támad a Peugeot 2

Szintén kreatív a 9X8 elnevezés, amelynek első és utolsó tagja értelemszerűen a 908-asra utal, az X pedig arra, hogy (a) az autó összkerékhajtású, (b) az autó a belső égésű motortechnológiát keresztezi az elektromossal, magyarul hibrid. Ez fontos, mert a Peugeot 2025-re minden személyautóját villamosítja, így meglesz a kapcsolat az utcai és versenymodellek között.

Kapcsolat éppen optikailag is van a két terület között: a versenyautó első és hátsó helyzetjelzői, valamint a szürke-sárga színvilág egyaránt visszavezethető az utcai modellekhez, illetve a Peugeot Sport Engineered sportcsalád első tagjához, az 509 PSE modellhez.

680 lóerős Batmobillal támad a Peugeot 3

Az utastérben merész kísérlet zajlik: a pusztán funkcionális cockpit helyett a tervezők színes, mintákkal tarkított vezetői környezetet álmodtak meg.

Ami a hajtásláncot illeti, a 2,6 literes biturbó V6-os benzinmotor a hátsó kerekeket hajtja a szabályzatban engedélyezett 680 LE-vel, míg az első tengelyre egy 272 lóerős villanymotor/generátor kombót szereltek – illetve szerelnek, mert az elektromos komponens, beleértve a nagyfeszültségű (900 V) akkumulátort, ugyanúgy a fejlesztés végső fázisában jár, mint a hétfokozatú szekvenciális sebességváltó. Azt már korábbról tudjuk, hogy a versenyautó teljesítménye a futam bármely pillanatában nem haladhatja meg az 500 kW-ot (680 LE), így a mérnököknek komoly tartalékaik vannak a villanymotor alkalmazása terén.

680 lóerős Batmobillal támad a Peugeot 4

A Peugeot Sport először a 2022-es FIA hosszú távú világbajnokságban áll rajthoz az új 9X8-assal, méghozzá rögtön két autóval.