Évről évre exponenciálisan nő a világszerte eladott villanyautók száma. Ez nem csak a városi forgalom környezeti terhelését csökkenti, de a vezetőre háruló feladatok számát is: a villanyautó vezetéséhez elég gázt adni és fékezni, nincs sebességváltó, és nincs kuplung. Ilyen szempontból hasonlít az automata váltós kocsikhoz, azzal a kivétellel, hogy egyáltalán nincs váltás, azaz folyamatos az erőátvitel, és mivel nincsenek köztes elemek a hajtásláncban, kisebb az energiaveszteség is.

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 1

A középkonzolon külön dudagomb áll az oktató rendelkezésére

Addig azonban, amíg léteznek hagyományos belső égésű motoros, kézi váltós autók, úgy célszerű és biztonságos, ha az autós iskolában megtanítják kuplungolni, kézzel váltani a hallgatókat.

Pontosan erre a célra fejlesztett ki egy különleges hajtásláncot a kínai BYD, amely éveken át vezette a világ villanyautó-eladásait. A BYD e3 városi szedánba beépített rendszer klasszikus módon vezethető, épp csak nem bocsát ki semmi károsanyagot, legalábbis használata során nem.

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 2

Extra széles kiegészítő fékpedál jutott az oktatónak, biztos ami biztos

A hajtáslánc állítólag számos különböző üzemmódba kapcsolható, a takarékostól a sportoson át az oktatásig. Az autó nem megvásárolható, azt kizárólag autós iskolák számára készíti a gyártó.

A 38 kWh kapacitású akkumulátor a kínai szabvány szerint 350 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a kéziváltós villanyautó alapára 132 ezer jüan, azaz 6 millió forint.

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 3