Évről évre exponenciálisan nő a világszerte eladott villanyautók száma. Ez nem csak a városi forgalom környezeti terhelését csökkenti, de a vezetőre háruló feladatok számát is: a villanyautó vezetéséhez elég gázt adni és fékezni, nincs sebességváltó, és nincs kuplung. Ilyen szempontból hasonlít az automata váltós kocsikhoz, azzal a kivétellel, hogy egyáltalán nincs váltás, azaz folyamatos az erőátvitel, és mivel nincsenek köztes elemek a hajtásláncban, kisebb az energiaveszteség is.

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 1
Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 2

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 8
Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 9
Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 10
Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 11
Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 12
Fotó megosztása:

Addig azonban, amíg léteznek hagyományos belső égésű motoros, kézi váltós autók, úgy célszerű és biztonságos, ha az autós iskolában megtanítják kuplungolni, kézzel váltani a hallgatókat.

Pontosan erre a célra fejlesztett ki egy különleges hajtásláncot a kínai BYD, amely éveken át vezette a világ villanyautó-eladásait. A BYD e3 városi szedánba beépített rendszer klasszikus módon vezethető, épp csak nem bocsát ki semmi károsanyagot, legalábbis használata során nem.

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 13

Extra széles kiegészítő fékpedál jutott az oktatónak, biztos ami biztos

A hajtáslánc állítólag számos különböző üzemmódba kapcsolható, a takarékostól a sportoson át az oktatásig. Az autó nem megvásárolható, azt kizárólag autós iskolák számára készíti a gyártó.

A 38 kWh kapacitású akkumulátor a kínai szabvány szerint 350 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a kéziváltós villanyautó alapára 132 ezer jüan, azaz 6 millió forint.

Kuplungos, kéziváltós villanyautót építettek 14